hvor gammel ?

Beskrivelse mangler
my heaven

hvor gammel ?

Indlæg af my heaven » 23. apr 2009 16:08

hvor gammel bliver guldhamster ca.?
gumle guf er snart 2 år,og har haft et kuld unger, hun har tabt sig over nogle mrd,hun spiser godt, hendes tænder er ikke pæne mere og jeg har måtte klippe dem da de var blevet noget skæve.
hun plejer at veje 132gr nu vejer hun mellem 102-106gr
Vedhæftede filer
gumle guf1.jpg
gumle guf1.jpg (62.93 KiB) Vist 7315 gange
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 23. apr 2009 16:12

så tyder noget nok desværre på det går den forkerte vej nu :(

men en guldhamster bliver typisk 1½-2 år - så hun har en rigtig pæn alder!  :wink:  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. apr 2009 16:16

Guldhamstere bliver ca. 2 år gamle.
Nogle kan blive lidt ældre og andre bliver måske kun 1½ år.

At hun taber sig kan godt tyde på alderdom, men så længe hun ikke virker syg er det normalt. Bare hold lidt ekstra øje med hende, nu hvor hun har nået den alder.  :)

my heaven

Indlæg af my heaven » 23. apr 2009 16:19

burrus skrev:så tyder noget nok desværre på det går den forkerte vej nu :(

men en guldhamster bliver typisk 1½-2 år - så hun har en rigtig pæn alder!  :wink:  :D
det er bare noget møg,det bliver ikke nemt at finde et dyr som gumle,hun er fantastisk,pernille(min datter)elsker hende og sidder med hende hver dag, hun vil ha en ny,dendag gumle ikke er mere,men jeg kender flere hamstere ,og de er ikke som gumle,slet ikke til børn,os gumle er,gumle er altid rolig,kær og dejlig. :cry:  :cry:
Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 23. apr 2009 16:21

Mahonia skrev:Guldhamstere bliver ca. 2 år gamle.
Nogle kan blive lidt ældre og andre bliver måske kun 1½ år.

At hun taber sig kan godt tyde på alderdom, men så længe hun ikke virker syg er det normalt. Bare hold lidt ekstra øje med hende, nu hvor hun har nået den alder.  :)

vi holder øje med hende hele tidn,vejer hende og tjekker tænder,pernille finder godbider til hende og hygger,vi håber hun lever rigtig meget længere,hvis bare hun har det godt.

hun havde mistet lidt pels omkring munden,pga de tænder,men det er vokset ud igen,og hun virker kvik nok,hun løber sadig i løbehjulet
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. apr 2009 11:17

Alt i alt lyder det som et helt normalt hamsterforløb. Det er godt I hygger så meget om hende, som I gør. I kan ikke gøre det bedre. Viser hun ikke tegn på sygdom, er det sansynligt, at I en dag finder hende sovet stille ind i sin rede. I har givet hende et godt hamsterliv.

Skal I have en ny lille hams til den tid, så prøv at finde en opdrætter, der har tiden til, at håndtere sine unger så meget som muligt, inden de skal hjemmefra. Det giver en større chance for, at I får en kælen hamster hen ad vejen.

Jeg håber, jeres lille Gumle lever længe endnu.  :wink:

my heaven

Indlæg af my heaven » 24. apr 2009 11:37

Mahonia skrev:Alt i alt lyder det som et helt normalt hamsterforløb. Det er godt I hygger så meget om hende, som I gør. I kan ikke gøre det bedre. Viser hun ikke tegn på sygdom, er det sansynligt, at I en dag finder hende sovet stille ind i sin rede. I har givet hende et godt hamsterliv.

Skal I have en ny lille hams til den tid, så prøv at finde en opdrætter, der har tiden til, at håndtere sine unger så meget som muligt, inden de skal hjemmefra. Det giver en større chance for, at I får en kælen hamster hen ad vejen.

Jeg håber, jeres lille Gumle lever længe endnu.  :wink:
jeg er bange hver gang jeg kigger til hende,kigger sltid før pernille skal ind til hende,s det er mig der finder hende,når hun en dag ligger død.
jeg håber hun trives længe endnu,men tror det ikke,desværre.
vi vil meget gerne købe fra en der kæler meget med sine unger og som vælger en til pernille som opdrætteren mener passer godt til en stor pige der gernevil sidde stille med den
Billede

my heaven

Indlæg af my heaven » 27. apr 2009 16:25

hun spiser stadig fint,men er træt,og vejer kun 98gr nu :cry: hun sover megetmen vil stadig gerne kæles med,hun ser ikke godt mere
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. apr 2009 16:30

Ja det lyder godt nok som om det går den gale vej.  :(  Sådan er det jo, men det er lige trist hver gang.

my heaven

Indlæg af my heaven » 27. apr 2009 16:36

Mahonia skrev:Ja det lyder godt nok som om det går den gale vej.  :(  Sådan er det jo, men det er lige trist hver gang.
det går jo alt for hurtigt,hvor er det trælst at de ikke bliver ældre,syntes 2 år er alt for lidt :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
tror aldrig vi får et dyr som hende igen :cry:
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. apr 2009 16:44

Det er meget svært med hamstere, fordi de har så kort et liv. Man kommer jo til at holde utroligt meget af dem.
Nej I finder nok ikke en som Gumle, men de har hver især deres charme, så mon ikke I også bliver glade for en lille ny. Den skal bare håndteres meget, så den også bliver sød og venlig.
Jeg føler med jer. Ved jo hvordan det er.  :(

my heaven

Indlæg af my heaven » 27. apr 2009 16:48

Mahonia skrev:Det er meget svært med hamstere, fordi de har så kort et liv. Man kommer jo til at holde utroligt meget af dem.
Nej I finder nok ikke en som Gumle, men de har hver især deres charme, så mon ikke I også bliver glade for en lille ny. Den skal bare håndteres meget, så den også bliver sød og venlig.
jeg ved ikke helt hvad vi gør,tror ikk vi vil ha en lille unge,eller ihvertfald skal den komme fra et sted hvor de har kælet meget med den,tror en ung hamster er bedst,så pernille ikke bliver utryg ved den,gumle guf har altid været tam,så vil kigge efter en er evt er lidt ældre(2-3-4 mrd evt)
hvad syntes i?
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 27. apr 2009 16:55

my heaven skrev:
Mahonia skrev:Det er meget svært med hamstere, fordi de har så kort et liv. Man kommer jo til at holde utroligt meget af dem.
jeg ved ikke helt hvad vi gør,tror ikk vi vil ha en lille unge,eller ihvertfald skal den komme fra et sted hvor de har kælet meget med den,tror en ung hamster er bedst,så pernille ikke bliver utryg ved den,gumle guf har altid været tam,så vil kigge efter en er evt er lidt ældre(2-3-4 mrd evt)
hvad syntes i?
Tit er de lidt mere rolige, når de har passeret ca. 3 måneder. Jeg håndterer f.eks. mine unger hver dag, så de er meget håndtamme allerede ved 4 ugers alderen (jeg bor dog lidt langt væk fra jer). Det vigtigste er nok at I tager ud til opdrætteren, hvis I har mulighed for det, og prøver at se og holde ungerne. Og vær ikke bange for at gå igen, hvis I ikke synes, de er tamme nok.

my heaven

Indlæg af my heaven » 27. apr 2009 16:58

tak, plejer det ikke at være muligt med transport rundt i landet,hvis man finder en længere væk?
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 27. apr 2009 17:03

my heaven skrev:tak, plejer det ikke at være muligt med transport rundt i landet,hvis man finder en længere væk?
jo, det kan i hvert fald tit lade sig gøre. Om ikke andet så i forbindelse med udstillinger og træf, der foregår på skift rundtom i landet.

Låst