spiller død?

Beskrivelse mangler
Låst
millipigen1

spiller død?

Indlæg af millipigen1 » 28. apr 2009 06:13

min hamster kom til mig i søndags og hun er SÅ skøn men hun er slet ikke tam og hvis jeg prøver at løfte hende op lægger hun sig på ryggen og spiller død hvorfor?? og er det deres natur??

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 28. apr 2009 06:17

Hamstere lægger sig ikke på ryggen og spiller død.....
Når de halvt ligger sig på ryggen så er det for at angribe.

burrus

Indlæg af burrus » 28. apr 2009 07:43

Hopiw skrev:Hamstere lægger sig ikke på ryggen og spiller død.....
Når de halvt ligger sig på ryggen så er det for at angribe.
det er i hvert fald noget "angreb er bedste forsvar mod store farlige ting"-agtigt...
den farer jo ikke hen, men forsvarer sig selv med tænder og klør mod den store farlige hånd der kommer ovenfra...

men det er fordi den er bange for din hånd, da den jo ikke ved du ikke er farlig... du er enormt stor over for den - især hvis hånden kommer ovenfra :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 28. apr 2009 08:07

Hej med dig.
Jeg har indtryk af, at det er din første hamster og at den slet ikke er tam.
Det vil være en rigtig go ide, at gå ind på forsiden og istedet for at vælge forum, vælger du "min første hamster". Der får du rigtig mange gode råd til at gøre den tam.
Som det blev sagt - hvis du var den lille hamster, i nyt bur, nye lugte, nye høje lyde - og det værste af alt, den STORE farlige grab der kommer ned i buret og fanger mig.
Du skal bare give dig god tid og brug de super gode råd på forsiden, så skal du nok får en hyggehamster til sidst.
Held og lykke.  :flowers:

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 28. apr 2009 08:50

Hamsteren som omtales er hentet hos mig i søndags, og den er håndvant, men mon ikke den skal have noget tid til at falde til i sit nye hjem og omgivelser.
Som jeg også sagde til dig i Søndags er guldhamster først rigtig tam i      3-4 mdr alderen :wink:, så hav tålmodighed lille Isabella skal nok blive tam :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 28. apr 2009 10:48

malthesmor skrev:Hamsteren som omtales er hentet hos mig i søndags, og den er håndvant, men mon ikke den skal have noget tid til at falde til i sit nye hjem og omgivelser.
Som jeg også sagde til dig i Søndags er guldhamster først rigtig tam i      3-4 mdr alderen :wink:, så hav tålmodighed lille Isabella skal nok blive tam :)
Du mener, at de bliver rolige ved 3-4 måneder, for tamme kan de altså godt være.

Til millipigen1: prøv at stikke hånden ned og lade hamsteren komme hen til dig. Hav f.eks. en godbid i hånden. Hvis du giver den en godbid hver gang du snakker til den, så vil den begynde at forbinde dig med godbiden. Du kan også prøve at lade den selv kravle ud af buret og over i din hånd eller lignende - alt efter hvilken type bur du har.

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 28. apr 2009 12:38

hej tesse-stribe

det er min anden hamster og den anden var den mest vidunderlige lille silver :)

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 28. apr 2009 13:12

Der er stor forakel på, hvor meget tid en hamster skal bruge for at falde til i nye omgivelser. Episoden, du omtaler tyder helt klart på, den er blevet forskrækket, og derfor har lagt sig. Hav tålmodighed og tid - så skal den nok falde til hos dig :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Spot

Indlæg af Spot » 28. apr 2009 13:29

Jeg har oplevet at hamstere spiller døde.. især hvis de er faldet ned eller jeg har 'jaget' dem i længere tid uden at få fat i dem...
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 28. apr 2009 13:35

hej spot det er ikke det jeg har gjort jeg har bare prøvet på at ae hende ligeså stille.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 28. apr 2009 13:46

millipigen1 skrev:hej spot det er ikke det jeg har gjort jeg har bare prøvet på at ae hende ligeså stille.
Jeg kan godt forstå at du vil ae hende, men når hun ligger sig på ryggen så skal du nok vente lidt til den er mere vant til dig. Når du en gang for den op og du sidder med den, så start med at ae den på numsen og så vend den langsomt til at blive aet på ryggen. Min erfaringen er at hamsteren bryder sig mindre om at blive aet på hovedet/tæt på hovedet.

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 28. apr 2009 13:48

[quote="AnnaR"][quote="millipigen1"]hej spot det er ikke det jeg har gjort jeg har bare prøvet på at ae hende ligeså stille.[/quote]

Jeg kan godt forstå at du vil ae hende, men når hun ligger sig på ryggen så skal du nok vente lidt til den er mere vant til dig. Når du en gang for den op og du sidder med den, så start med at ae den på numsen og så vend den langsomt til at blive aet på ryggen. Min erfaringen er at hamsteren bryder sig mindre om at blive aet på hovedet/tæt på hovedet.[/quote]

det var også på numsen at jeg prøvede så venter jeg på at hun bliver mere tryg

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 28. apr 2009 14:03

Okay, det lyder som om du har meget godt styr på det. Der skal bare gå lidt tid endnu, og som vi plejer at sige herinde: Tålmodighed, tålmodighed og så lidt mere tålmodighed....

Låst