Guldhamstere sammen?

Beskrivelse mangler
os2

Guldhamstere sammen?

Indlæg af os2 » 15. maj 2009 15:41

Hejsa jeg er godt klar over at guldhamstere ikke kan gå i samme bur, men hvis man vænner dem til at gå frit (i lejligheden), er det så muligt at have flere (2-3stk) der går frit rundt, eller vil det satdig gå galt?

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. maj 2009 15:49

Det kan stadig gå galt. Så det ville jeg ikke gøre. Det går hurtigt, når de virkelig ryger på hinanden og det er ikke nemt at skille dem ad under en kommode eller hvad de nu kan gemme sig under.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 15. maj 2009 15:52

Guldhamstere skal kun i konatkt med hinanden under en parring ellers ikke. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lykke

Re: Guldhamstere sammen?

Indlæg af Lykke » 15. maj 2009 15:54

os2 skrev:Hejsa jeg er godt klar over at guldhamstere ikke kan gå i samme bur, men hvis man vænner dem til at gå frit (i lejligheden), er det så muligt at have flere (2-3stk) der går frit rundt, eller vil det satdig gå galt?
Fedt at I spørger! Det har jeg nemlig også nogle gange tænkt på!

burrus

Re: Guldhamstere sammen?

Indlæg af burrus » 15. maj 2009 16:30

Lykke skrev:
os2 skrev:Hejsa jeg er godt klar over at guldhamstere ikke kan gå i samme bur, men hvis man vænner dem til at gå frit (i lejligheden), er det så muligt at have flere (2-3stk) der går frit rundt, eller vil det satdig gå galt?
Fedt at I spørger! Det har jeg nemlig også nogle gange tænkt på!
tja jeg vil tro at de inddeler lejligheden i territorier, hvis den er stor nok og "redepladser" samt foderpladser nok...
men hvis de så mødes på en grænse mellem to territorier vil der udspille sig to scenarier så vidt jeg kan regne ud - enten vil de parre sig eller også vil de slås!  :?  og hvis det er to af samme køn vil de helt sikkert slås!  :?  

jeg ville så på ingen facon holde en hamster "frit" i lejligheden  :shock:  
tanken om alle de fare der er for en hamster frit uden for buret  :shock:  
ledninger osv. - samt risikoen for at den kommer under f.eks. en sofa pude og blir kvalt e.l.  :shock:  
jeg ville ganske enkelt for hamsterens skyld holde den i sit bur som den hamster den er og ikke som en hund :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

tinagc

Indlæg af tinagc » 16. aug 2009 18:59

Jeg har lige et spørgsmål inden for samme område. Jeg har haft mine 2 guldhamstre drenge gående sammen. Jeg ved godt at de bør skilles ved 3 måneders alderen men de er ikke helt den alder endnu. I dag er min ene dreng så forsvundet. Der er ingen huller i buret og jeg kan ikke se ham nogen steder overhovedet. Kan det tænkes at de selvom de ikke er helt nået 3 måneders alderen så har slået hinanden ihjel og den ene har spist den anden? Ham jeg har er bare helt uskadt. Der er ingen skrammer overhovedet på ham og de har altid sovet og leget sammen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Var han stukket af måtte der jo være et hul i buret og var han død burde han vel være derinde et eller andet sted?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. aug 2009 19:03

de ville slet ikke kunne spise en hel hamster på meget kort tid. enten har nogen taget ham ud eller også er han stukket af.
Senest rettet af darkangel87 16. aug 2009 19:04, rettet i alt 1 gang.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 16. aug 2009 19:03

tinagc skrev:Jeg har lige et spørgsmål inden for samme område. Jeg har haft mine 2 guldhamstre drenge gående sammen. Jeg ved godt at de bør skilles ved 3 måneders alderen men de er ikke helt den alder endnu. I dag er min ene dreng så forsvundet. Der er ingen huller i buret og jeg kan ikke se ham nogen steder overhovedet. Kan det tænkes at de selvom de ikke er helt nået 3 måneders alderen så har slået hinanden ihjel og den ene har spist den anden? Ham jeg har er bare helt uskadt. Der er ingen skrammer overhovedet på ham og de har altid sovet og leget sammen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Var han stukket af måtte der jo være et hul i buret og var han død burde han vel være derinde et eller andet sted?
jeg vil tro der er størst chance for at den er stukket af, selvom du ikke lige ved hvordan så garanterer jeg dig at det er muligt aligevel. :)

Men hvis den ene er død kan den anden også godt i princippet have spist den, da hamstere er kanibaler i stor stil, men det ville være underligt hvis der så ikke lå nogle rester tilbage i buret efter den.
Så tror chancen er større for at den måske er sluppet ud, men prøv at se om der er nogle hamster rester tilbage i buret, grav godt i bundlaget.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

tinagc

Indlæg af tinagc » 16. aug 2009 19:25

Benjamin skrev:
tinagc skrev:Jeg har lige et spørgsmål inden for samme område. Jeg har haft mine 2 guldhamstre drenge gående sammen. Jeg ved godt at de bør skilles ved 3 måneders alderen men de er ikke helt den alder endnu. I dag er min ene dreng så forsvundet. Der er ingen huller i buret og jeg kan ikke se ham nogen steder overhovedet. Kan det tænkes at de selvom de ikke er helt nået 3 måneders alderen så har slået hinanden ihjel og den ene har spist den anden? Ham jeg har er bare helt uskadt. Der er ingen skrammer overhovedet på ham og de har altid sovet og leget sammen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Var han stukket af måtte der jo være et hul i buret og var han død burde han vel være derinde et eller andet sted?
jeg vil tro der er størst chance for at den er stukket af, selvom du ikke lige ved hvordan så garanterer jeg dig at det er muligt aligevel. :)

Men hvis den ene er død kan den anden også godt i princippet have spist den, da hamstere er kanibaler i stor stil, men det ville være underligt hvis der så ikke lå nogle rester tilbage i buret efter den.
Så tror chancen er større for at den måske er sluppet ud, men prøv at se om der er nogle hamster rester tilbage i buret, grav godt i bundlaget.
Jeg ledte så ikke efter rester. Jeg ledte efter en hamster. Så skal ikke kunne sige om der var rester nogen steder i buret. Jeg har ikke set den her hamster siden fredag. Jeg var syg igår så gav dem kun mad og vand men vækkede dem ikke for at tjekke begge var der. Det gjorde jeg først i dag da jeg skulle skifte i buret. Jeg kan bare ikke se hvordan den skulle komme ud. Der er ingen huller. Der er nogle få tremmer men de sidder meget tæt sammen. Jeg kan ikke selv få en finger igennem. Og den anden er jo stadig derinde. Men uden så meget som en skramme på sig. Han tuller rundt og flytter på ting efter jeg skiftede og er ved at opbygge et nyt madlager af den mad jeg lige har fyldt i skålen.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. aug 2009 19:33

hamstere kan komme ud på de underligste måder, nogle lærer sig selv hvordan de kan komme ud af dunabure ved at åbne låget
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

tinagc

Indlæg af tinagc » 16. aug 2009 20:47

darkangel87 skrev:hamstere kan komme ud på de underligste måder, nogle lærer sig selv hvordan de kan komme ud af dunabure ved at åbne låget
Det gjorde mine faktisk. Derfor har de også et noget mere flugtsikkert bur nu. De lærte at åbne låget ved samarbejde. Det blev udskiftet samme dag.

Desiree

Indlæg af Desiree » 16. aug 2009 21:00

Det er nærmest umuligt at den anden har slået ham ihjel uden selv at få en skramme, så jeg tror også han er kommet ud af buret på en eller anden måde.
mvh Desiree

tinagc

Indlæg af tinagc » 16. aug 2009 22:34

Desiree skrev:Det er nærmest umuligt at den anden har slået ham ihjel uden selv at få en skramme, så jeg tror også han er kommet ud af buret på en eller anden måde.
Jeg gad godt bare vide hvor han skulle være henne nu så. Jeg tvivler på kattene har rørt ham dog. De aner ikke at mad findes andre steder end i skålen. Og de rører normalt aldrig hamstrene når de løber frit. Hvis han suser rundt et eller andet sted her i lejligheden må han altså gerne snart komme frem så han kan ryge tilbage i buret...

Men frygter mest at han er død af et eller andet som også kan smitte den anden.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 17. aug 2009 08:17

hvis dine hamstere har gået i et tremmebur med en afstand på ca 1 cm kan de godt klemme sig ud i den aldet hvis de vil. et godt råd - luk alle døre til alle rum hvori du forinden har sat en skål men lidt solsikkekerner og et lille stykke agruk og efter et par timer tjekker du hvor den mangler solsikkekerner og agurk og så har du indsnævert arealet.

jeg har også haft en hamster der har været væk for mig i 2´-3 dagen og det er ikke sjovt, man tænker det værste. men prøv og så om du ikke kan finde den på den måde.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 17. aug 2009 11:47

Tror sagtens du kan regne med kattene vil ta ham hvis han kommer ud.
Selvom de ikke rør ham mens du er der, kan de SAGTENS gøre det hvis han er fri og du ikke er der til at holde øje.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Låst