findes det??

Beskrivelse mangler
Låst
millipigen1

findes det??

Indlæg af millipigen1 » 9. jun 2009 14:08

jeg snakkede med en fra skolen idag og hun sagde at den person hun købte sine dværghamstere hos havde givet hende garanti for at det var en ægte sirbirisk hamster og at hun kun ville have ægte arter og at hun gik til udstilling med de sirbiriske og hendes guldhammi´er det kan da ikke passe??

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. jun 2009 14:09

Nej Sibirisk Dværghamster findes ikke så den person du har snakket med har næppe meget forstand på sine dyr desværre. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

darkangel87

Re: findes det??

Indlæg af darkangel87 » 9. jun 2009 14:11

millipigen1 skrev:jeg snakkede med en fra skolen idag og hun sagde at den person hun købte sine dværghamstere hos havde givet hende garanti for at det var en ægte sirbirisk hamster og at hun kun ville have ægte arter og at hun gik til udstilling med de sirbiriske og hendes guldhammi´er det kan da ikke passe??
der findes ikke ægte sibiriske dværghamstere og hvis hun har været på udstilling har dommerne været nogen der ikke har kendt særlig meget til hamstere eller nogen som ikke går efter om den art rent faktisk eksistere. for der er ikke noget der hedder sibirisk dværghamster og en æge sibirisk er garanteret bare en hybrid. hvis hun ikke tror på det kan du jo sende hende ind på forummet her selvom langt fra alle gider høre efter hvad vi siger herinde
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 9. jun 2009 14:18

hende her vil bare ikke høre på mig når jeg fortæller hende noget da jeg sagde at der ikke fandtes sirbiriske sagde hun at de var ægte!! og hun ville ikke høre på mig da jeg fortalte hende at hun ikke måtte bruge hamstervat (det gør hun!!)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 9. jun 2009 14:24

det der med at de har gået på udstilling med dem må også være en hvid løgn for du kan slet ikke udstille noget i DHF der hedder Sibirisk.

Den eneste klub hvor man kan udstille en hybrid er i Dansk Kæledyrsklub som accepterer de fleste kæledyr og der bliver der så bare bedømt efter en kæledyrs standard.

Jeg er selv med i den klub og selvom at de fleste kæledyr er tilladt så har os hamsternørder som er medlem af klubben fået bredt budskabet med at der ikke er noget der hedder Sibirisk Dværghamster. :)

Så jeg tvivler meget på at de har udstilt deres såkaldte *ægte* sibiriske dværghamstere.
Det er sikkert noget at sælger har sagt til køber for at sælge sine dyr.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 9. jun 2009 18:56

Nu er der jo mange kæledyrsklubber og børne-dyrskuer rundt om i landet, hvor man kan udstille sine hamstere  :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst