Spørgsmål om kønnene?

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Spørgsmål om kønnene?

Indlæg af Majlund » 11. jul 2009 18:17

En "marsvine-netveninde" stillede et spørgsmål jeg faktisk ikke kunne besvare! :oops:  :lol: Hos guldhamstre. . . er hannen eller hunnen så størst? :scratch: (jeg troede hunnen og hun hannen :? )
Selv har jeg spekuleret på noget vedrørende langhårede guldhamstere. . . er det stadig sådan, at hannens pels bliver længere end hunnens? - eller var det mere sådan førhen? :scratch:
Endelig. . . spørger samme "marsvine-netveninde" (som jeg vist er ved at få smittet med min hamsterinteresse!  :mrgreen:) om det er hanner eller hunner man lettest får tamme? :konge:  :queen: . . .  jeg tror det er sådan lidt individuelt fra hamster til hamster. . .  men hvad siger I med erfaring???? :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 11. jul 2009 18:19

det med hvem der er størst er svært at sige da vægt svinger meget fra hamster til hamster

jeg vil sige langhårede hanner er lettest fordi man skal sørge for at holde deres pels
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. jul 2009 18:19

Hunner er større end hanner.

langhårede hanner får den længste pels.

Og hanner vinder ofte hurtigere tillid men de kan nu blive lige tamme hvis man bare bruger tiden på dem. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 11. jul 2009 18:22

størrelse er meget varierende efterhånden, da der er kommet en del import fra udlandet og dermed er det ikke så let at sige hvem der blir størst - men normalt bliver hunner større end hanner fra samme kuld  - men der er stor forskel på kuldene i mellem... Nogle ligger fra 120 og op efter mens nogle vejer 160 - også hanner :wink:

pelslængde - meget af det er linjebestemt også her, men i det enkelte kuld bliver hanner mere langhårede end hunnerne :wink:  

tam - stor forskel! nogle siger hunner, andre hanner... personligt har jeg det "lettest" med hannerne - men det kommer i med de nok får lidt mere opmærksomhed pga. pelsplejen :oops:  men når mine hunner når over 5 måneder er de som udgangspunkt lige så tamme som hannerne  :wink:  de ska lige af med noget "ung-dyrs" energi og lidt hormoner de første måneder  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Majlund

Indlæg af Majlund » 11. jul 2009 18:42

Tak for svar til jer alle! :D

Spot

Indlæg af Spot » 13. jul 2009 15:10

Benjamin skrev præcis det samme som jeg mener!! ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst