Er hun bare skræmt?

Beskrivelse mangler
Låst
Thitte

Er hun bare skræmt?

Indlæg af Thitte » 13. jul 2009 15:26

Da jeg i lørdags kom hjem fra en uges camping, hvor min mor havde passet min hamster, Thit, stod buret åbnet og jeg troede at min mor havde flyttet hende over i noget andet.
Det viste sig så at hun ikke anede hvad jeg snakkede om, og at Thit selv havde formået at åbne sit ellers godt tillukkede bur.
Dette betød så at hun jo var enten løs i huset, eller smuttet ud af døren!
Jeg blev helt ved siden af mig selv, og vi blev enige om at lægge en smule mad i hver af husets rum, og så lukke døren, og så ellers tage i sommerhus, for at vende tilbage tidligt næste morgen og tjekke bunkerne.
Dette gjorde vi så, og da vi tidligt søndag morgen åbner hoveddøren, ser vi at bunken i bryggerset er væk!
Dette måtte jo så betyde at hun var i bryggerset. Vi gennemrodede rummet, og kom frem til at hun måtte være UNDER vaskemaskinen, eller tørretumbleren, da der kraftigt lugtede af hamstertis.
Min far hev tørretumbleren ud, og i udluftningen til den kunne vi se et stort hul - et hul, som vi kraftigt mistænkte Thit for at have lavet.
Og ganske rigtigt - INDE i tørretumbleren sad min lille Thit. Aldrig har jeg set hende så støvet, skræmt og tørstig!
Hun drak med det samme en halv dunk vand.

Siden hun igen kom under hjemlige forhold i sit bur, har hun været meget anderledes. Hun har en stor træpind i sit bur, og hun har de sidste dage konstant siddet på den og bare kigget stille rundt. Da jeg igår aftes havde hende oppe, sad hun bare helt stille, som var hun gået i stå.
Når jeg håndfodre hende hapser hun bare alt hun kan komme til og fylder det i sine kindposer, og spiser det slet ikke stille i min hånd som hun plejer at gøre. Kan dette have noget at gøre med at hun bare er lidt skræmt fra lørdagens strabasser, eller er det noget jeg bør være nervøs for?
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Spot

Indlæg af Spot » 13. jul 2009 15:34

Når mine har været på springtur (de har også en forkærliged for tørretumblere og vaskemaskiner!) har de oftest været super overgeerede i dagene efter og bare forsøgt at bryge ud af buret. Nok fordi de har vænnet sig til mere plads.
Din pige kan jo så omvendt være meget meget træt af alle indtrykkene (mine er vant til at være fri ½ time om aftenen)

Giv hende lige et par dage til 1 uge og ellers vil jeg nok kontakte dr dyr
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Thitte

Indlæg af Thitte » 13. jul 2009 15:42

Hmm, du har nok ret i at hun har vænnet sig til for meget plads, ja!
Jeg giver hende lige til på mandag, og ellers må jeg snakke med dyrlægen som du siger.

- Tak :)!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Låst