Transport af lille nyt familiemedlem. . .

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Transport af lille nyt familiemedlem. . .

Indlæg af Majlund » 15. jul 2009 19:34

Jeg skal jo hente min lille guldhamsterpige på lørdag! :wave2:
Jeg har en marsvinetransportkasse jeg vil bruge. . . men hvad hulen skal jeg putte i den :? . . . den er jo ret stor for en lille hams. Vil det være ok at ligge et underlag af fine spåner nederst. . . og så et par toiletruller og toiletpapirsstumper ovenpå? samt et stykke hirsekolbe + lidt foder? :) Hun skal være i kassen omkring 45 min.

darkangel87

Re: Transport af lille nyt familiemedlem. . .

Indlæg af darkangel87 » 15. jul 2009 19:37

Majlund skrev:Jeg skal jo hente min lille guldhamsterpige på lørdag! :wave2:
Jeg har en marsvinetransportkasse jeg vil bruge. . . men hvad hulen skal jeg putte i den :? . . . den er jo ret stor for en lille hams. Vil det være ok at ligge et underlag af fine spåner nederst. . . og så et par toiletruller og toiletpapirsstumper ovenpå? samt et stykke hirsekolbe + lidt foder? :) Hun skal være i kassen omkring 45 min.
jeg plejer kun at have spåner lidt toilet papir og et stykke agurk i mine transportkasser
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Majlund

Re: Transport af lille nyt familiemedlem. . .

Indlæg af Majlund » 15. jul 2009 19:41

darkangel87 skrev:jeg plejer kun at have spåner lidt toilet papir og et stykke agurk i mine transportkasser
Så er det nok ikke helt galt :wink: Men god ide med lidt agurk. . . sådan en lille dims kan sikkert også blive lidt tørstig på turen! :veryhot: (selvom det heldigvis ikke er alt for varmt i øjeblikket! :wink: ).

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 16. jul 2009 10:47

Hirsekolben behøver du nok ikke, da mine guldhamstere ikke har lyst til at spise dem. Det er mere dværgende, der er glade for dem. Ellers lyder det godt med putte-tingene og så agurken.  :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 16. jul 2009 13:08

Mahonia skrev:Hirsekolben behøver du nok ikke, da mine guldhamstere ikke har lyst til at spise dem. Det er mere dværgende, der er glade for dem. Ellers lyder det godt med putte-tingene og så agurken.  :wink:
Fint! :D Så behøver jeg ikke spekulere mere på det! :lol: (jeg opfører mig som en overbekymret nybagt mor vedrørende den lille dims! :oops:  :roll:  :hearts2  :wink: ). Min yngste søn - Bjørn - virker ligeså "ramt" :P Ihvertfald er din lile pige (Mahonia) allerede blevet baggrundsbillede på flere computere her hjemme :lol: . . .  vi glæder os sådan til at se hende lære hende at kende - og forkæle hende. Bjørn har altid elsket at bygge "forhindringsbaner" til vores dejlige marsvin (som desværre virker meeget utaknemmelige i den henseende :? ). . . Nu kan han få sin lyst styret, med en der sikkert vil sætte pris på det!  :klap:

Spot

Indlæg af Spot » 16. jul 2009 18:37

Mine er glade for hirse :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 17. jul 2009 18:29

Majlund skrev:
Mahonia skrev:Hirsekolben behøver du nok ikke, da mine guldhamstere ikke har lyst til at spise dem. Det er mere dværgende, der er glade for dem. Ellers lyder det godt med putte-tingene og så agurken.  :wink:
Fint! :D Så behøver jeg ikke spekulere mere på det! :lol: (jeg opfører mig som en overbekymret nybagt mor vedrørende den lille dims! :oops:  :roll:  :hearts2  :wink: ). Min yngste søn - Bjørn - virker ligeså "ramt" :P Ihvertfald er din lile pige (Mahonia) allerede blevet baggrundsbillede på flere computere her hjemme :lol: . . .  vi glæder os sådan til at se hende lære hende at kende - og forkæle hende. Bjørn har altid elsket at bygge "forhindringsbaner" til vores dejlige marsvin (som desværre virker meeget utaknemmelige i den henseende :? ). . . Nu kan han få sin lyst styret, med en der sikkert vil sætte pris på det!  :klap:
Det skal han nok få det sjovt med! :lol:
Hvor er det dejligt, at I glæder jer sådan. :D
Bare husk, at hun stadig er lidt jumpy og let kan blive forskrækket i de nye omgivelser, så det er vigtigt, at holde godt øje med hende, når hun er ude af buret. Måske skal I lige vente lidt, til hun har vænnet sig til jer og jeres hænder.  :wink: Det finder I ud af.  :)

(ps.: Jeg er selv et pylrehoved, når det gælder de små pus.)  :lol:

Majlund

Indlæg af Majlund » 18. jul 2009 09:50

Mahonia skrev:Det skal han nok få det sjovt med! :lol:
Hvor er det dejligt, at I glæder jer sådan. :D
Bare husk, at hun stadig er lidt jumpy og let kan blive forskrækket i de nye omgivelser, så det er vigtigt, at holde godt øje med hende, når hun er ude af buret. Måske skal I lige vente lidt, til hun har vænnet sig til jer og jeres hænder.  :wink: Det finder I ud af.  :)

(ps.: Jeg er selv et pylrehoved, når det gælder de små pus.)  :lol:
Da vi (foruden marsvinene) også har 2 katte og en gammel labrador, kommer hun KUN ud, når jeg er der til at "mandsopdække" hende hele tiden. . . jeg tør simpelthen ikke andet! :wink: I starten bliver det også kun små ture. . . indtil jeg fornemmer hun er helt tryg ved mig. Det er bedre at være et pylrehoved med de små dyr, end at ende med at være ulykkelig grundet sin egen skødesløshed! :wink: Også derfor jeg absolut ville finde sådan et plasticbur som jeg har nu. . . . kattene opdagede faktisk ikke da Smølf var her :lol: Heller ikke når jeg sad med ham :shock: . . . med tremmebur føler jeg hamsteren er mere udsat :? . . . har endda hørt om en kat der fik hamsen trukket ud mellem tremmerne! :cry:

Majlund

Indlæg af Majlund » 18. jul 2009 19:55

Så er hamsteren hentet! :D I den forbindelse vil jeg lige sende et STORT KNUS til Mahonia (Charlotte) & mand, der sad og ventede afsindigt længe på banegården! :flowers:  :heart: Grundet et trafikuheld på motorvejen var vi + den anden køber stærkt forsinkede! De sidste 8 km. tog over en time! :nut Derfor havde vi også frygteligt travlt med at komme afsted igen (min mand skulle videre - hans far er kommet på sygehus! :? ). Vel hjemme igen kom det lille pus straks i sit nye bur. . . og efter et par runders inspektion - og en tur i madskålen - daffede hun ind og sov videre :sover: For lidt siden kom hun så en lille tur ud fra "toiletpapirsstrimmelbjerget" og charmede løs! :hsmile: Jeg følte mig lidt ramt da hun dukkede frem af sandbadet - efter at have voldgravet i det! :shock: - med snuden helt klistret ind i sand! :lol: og da hun nysgerrigt stod med de små fusser op ad den gennemsigtige burside og kiggede ud! :hearts2 Jeg glæder mig til hun sådan rigtigt vågner op. . . og er stolt af mig selv! der har givet hende fred selvom det er så svært! :oops:  :lol:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 18. jul 2009 23:10

Det var godt I kom helskindede hjem igen oven på den tur.  :D
Jeg håber din svigerfar har fået det bedre og at de kunne hjælpe ham på hospitalet. Det er ikke sjovt, når der pludselig sker sådan noget.

Det var lidt ærgeligt, vi ikke fik snakket så meget sammen, men vi ville vist allesammen gerne videre.  :lol:  Vi skulle hjem til mine svigerforældre, men der var ikke aftalt tid, heldigvis.  :wink:  
Vi hyggede os nu meget godt, mens vi ventede. Vi spiste is, Jan fik en fransk hotdog og så drak vi en cola, mens vi snakkede om lidt af hvert.  :) Og ungerne snorksov i deres transportboks.  :lol:

Den lille skal nok falde godt til hos jer. Det er jeg sikker på. Hun bliver jo allerede forkælet.  :wink: Herligt!  :D

Majlund

Indlæg af Majlund » 18. jul 2009 23:47

Mahonia: Tak skal du have. . . håber ihvertfald hun bliver glad for at være blevet en del af  familien her! :pinklove2: og ja. . . det havde været hyggeligt med en lidt længere snak. . . men det forhindrede forholdene idag da godt og grundigt! (det må vi have tilgode! :wink: ). Her er hun nærmest overbegejstret for hendes sandskål! :shock: Deri kan man både grave, pudse sig, gå på toilettet og småsove! :lol: Jeg har forsøgt at friste med lidt lækkert. . . men det er hun ret ligeglad med. . . kan du anbefale noget hun godt kan lide??? Jeg har haft hende en tur oppe ved mig i sofaen. . . og det var bestemt spændende virkede det til. . . hun er ihvertfald meeeget fascineret af at sidde ligeså stille og blive pustet blidt på! (eneste tidspunkt hun gad sidde pænt stille :lol: ). Hun virker som en meget blid og nysgerrig lille en! :hearts2 Tror hun ender med at hedde Abrikos. . . det er et "blidt" navn jeg tror matcher hende godt! :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 19. jul 2009 00:16

Hihi... Hun er vant til at have sand og efter den laaange rejse, er det nok rart, at blive frisket lidt op.  :lol:
Hun plejer at få tørret banan en gang imellem og jordnødder i skal. Begge ting feder dog og bananen er ikke så god for tænderne i det lange løb, så ikke for meget. Yogurt drops er også gode. Små stykker kattetørfoder er rigtigt guf og det er der jo proteiner i. Et lille stykke helt knastørt franskbrød.
Ellers må I prøve jer frem til, hvad hun ellers kan have smag for.  :)

Det begynder jo godt, når hun allerede kan sidde i sofaen.  :lol:

Jeg synes virkelig Abrikos er sådan et fint navn til hende, men du kan jo lige tænke lidt mere over det.  :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 19. jul 2009 01:09

Mahonia: Det er lige lykkes mig at få yngste søn i seng nu :oops: Vi har set så længe på hende i løbehjulet, at jeg seriøst tror min hjerne har taget skade! :shock:  :lol: Er du vild der er gang i hamsen lige nu!!!. . . nu kan jeg godt se at min Smølf virkelig var præget af alderen da jeg fik ham :( . . . de få forkølede omgange han tog i løbehjulet, kan bestemt ikke sammenlignes med hendes. Hun drøner simpelthen rundt i hele buret og ordner ved alt :lol: Jeg har forsøgt at friste med youghurtdrops, kattetørfoder, græskarkerner og en lille, bitte mælkebøtte. . . uden held. Men spise og drikke gør hun bestemt. . . hun gider bare ikke få fra mig. . .endnu. Den ene af vores to katte har opdaget hende. . . og siddet pænt ved siden af buret og betragtet hende i løbehjulet. . .men det er hun temmelig ligeglad med. . . og efter lidt tid daffede katten ligeglad videre! :kat1:  :kat2: Heller ikke hundens gøen påvirker hende! :walkdog: Jeg må hellere gå i seng. . . modsat hende er jeg temmelig træt nu! :wink: :sover:  :wheel:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 19. jul 2009 21:44

:lol:  Ja der er skam drøn på de små ben! Bare I nu ikke bliver helt rundtossede derhjemme!  :nut   :lol:  :lol:

Vi har to små hunde, så hun kender nok de lyde mere eller mindre.  :)
Hun skal også nok begynde at tage gufferne, men hun har sikkert for travlt med alt det nye her i starten.  :wink:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 20. jul 2009 16:25

jeg plejer hellere ikke tage mere der i :wink:
og ja min dværg er helt sindsyg med hirsekolber :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Låst