Sandbad?

Beskrivelse mangler
BittéHamstereN

Sandbad?

Indlæg af BittéHamstereN » 16. jul 2009 11:52

Skal en hamster sandbade?
Da jeg købte Bitté sagde jeg bare jeg skulle havde alt den skulle bruge, men efter jeg kom her ind har jeg ret masse. (Og det første jeg lærte var at hamster vat skal ud  :lol: ) Men til sagen, har set mange af jer give dem sandbad, men er det bare som toilet eller bader de i det????
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

burrus

Indlæg af burrus » 16. jul 2009 12:05

det er lidt forskelligt :wink:  dværghamsterne har meget stor nytte af sandbadet, mens guldhamstere kun nogle gange bruger det...
har et par af mine som elsker deres sandbad, mens resten bare bruger det som toilet :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 16. jul 2009 12:31

burrus skrev:det er lidt forskelligt :wink:  dværghamsterne har meget stor nytte af sandbadet, mens guldhamstere kun nogle gange bruger det...
har et par af mine som elsker deres sandbad, mens resten bare bruger det som toilet :wink:
Er det noget specielt sand? :roll:  :?:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 16. jul 2009 12:34

Det er Chinchillasand du skal bruge, og nej en hamster SKAL ikke nødvendigvis have det.

Mine guldhamstere bruger det udelukket til toilet så de får det ikke, men roboerne får det da de har en tendens til fedtet pels, men der hjælper sandet så tilgengæld. :D

Men de dværge jeg har givet det kan godt lide både at bade i det og tisse i det så det bliver brugt lidt til det hele, jeg har dog aldrig prøvet at give det til kineserne.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 16. jul 2009 12:34

Ja gerne chinchillasand :)

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 16. jul 2009 12:40

jeanettk skrev:Ja gerne chinchillasand :)
TAK :D  Afsted til dyrebutikken med mig  :lol:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. jul 2009 13:16

de eneste hamstere jeg synes der absolut skal have sandbad er campbells med satin pels for deres pels kommer hurtigt til at se meget fedtet og pindsvine agtig ud ellers
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus

Indlæg af burrus » 16. jul 2009 13:44

darkangel87 skrev:de eneste hamstere jeg synes der absolut skal have sandbad er campbells med satin pels for deres pels kommer hurtigt til at se meget fedtet og pindsvine agtig ud ellers
mine robo'ers pels kan bestemt heller ikke undvære det  :shock:  de kommer til at se forfærdelige ud i pelsen i løbet af kort tid  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. jul 2009 13:59

burrus skrev:
darkangel87 skrev:de eneste hamstere jeg synes der absolut skal have sandbad er campbells med satin pels for deres pels kommer hurtigt til at se meget fedtet og pindsvine agtig ud ellers
mine robo'ers pels kan bestemt heller ikke undvære det  :shock:  de kommer til at se forfærdelige ud i pelsen i løbet af kort tid  :wink:
nåh ja også dem ja
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 16. jul 2009 14:13

Tja nu prøver jeg købe til dem, så kan de bruge det eller lade være  :lol:

my heaven

Indlæg af my heaven » 16. jul 2009 15:46

min trille (guldhamster) elsker sit sandbad,det er der hun har fået sit navn fra,da jeg fik hende lugtede hun ikke ret godt,så jeg gav hende et sandbad og hun kastede sig rundt i det igen og igen og igen,hun elsker det og vil ikke undværer det  :D
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 16. jul 2009 16:21

Bertha og Butler (guldhamstere) elsker deres sandbad :D
Både til at sandbade og til at tisse i ;)
~ Mvh. Mette og Clean

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 16. jul 2009 19:45

Det skal prøves, jeg må jage min mor på en køretur til dyrebutikken  :lol:

jeanettk

Indlæg af jeanettk » 17. jul 2009 07:22

Det lyder godt :)

Lullie

Indlæg af Lullie » 17. jul 2009 10:30

Min dværg bruger det også i stor stil! Da jeg fik ham i fødselsdagsgave havde han det ikke, men da jeg meldte mig ind her (på fødselsdagen) læste jeg om sandet, og så tog jeg ud og købte noget, det er bare en succes, hans pels så ret fedtet ud, men da han fik sandet, og rullede rundt var pelsen vildt flot igen. Han kan heller ikke undvære det :)
Hilsen Louise & dværghamsen Simba (;
Hvil i fred Silver, for mig vil du altid være verdens bedste! :heart:

Låst