Orange dværghamster???

Beskrivelse mangler
Majlund

Orange dværghamster???

Indlæg af Majlund » 21. jul 2009 23:17

:shock: Orange dværghamstere??? er det hybrider? Anede ikke sådanne fandtes! :scratch:
http://www.levendedyr.dk/pattedyr-c-91.html

contraria

Indlæg af contraria » 22. jul 2009 00:34

ja det er med 300% sikkerhed hybrider.
de venligste hilsner amanda

STRØH

Indlæg af STRØH » 22. jul 2009 08:40

syntes ikke den ligner et dværghamser, men en lille guldhamser :D

burrus

Indlæg af burrus » 22. jul 2009 09:06

STRØH skrev:syntes ikke den ligner et dværghamser, men en lille guldhamser :D
det er skam hybrid dværghamstere  :(  ingen tvivl der...

(guldhamstere har ikke rygstribe :wink: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 22. jul 2009 09:09

STRØH skrev:syntes ikke den ligner et dværghamser, men en lille guldhamser :D
Kig længere nede på siden! De hb er guld men dværgene er nederst!

*Orange dværghamstere, NYHED* ej hvor klamt!!!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kwo

Indlæg af kwo » 22. jul 2009 09:24

Jeps, rødøjede mandariner. De er hybrider, og så sælges de til mere end dobbelt af normalprisen.  :roll:
Kenneth Worm

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. jul 2009 09:36

jeps typisk avifauna hybrider i lange baner i den butik (kunne genkende siden om dyr)
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Majlund

Indlæg af Majlund » 22. jul 2009 11:20

kwo skrev:Jeps, rødøjede mandariner. De er hybrider, og så sælges de til mere end dobbelt af normalprisen.  :roll:
Hmm. . . kaldes de rødøjede mandariner? eller er det den art der er krydset med en vinterhvid, hvorved denne slags hybrider er fremkommet? :?
Hvis det er det, kan nogen så guide mig hen til et billede af en rigtig rødøjet mandarin? :scratch: (jeg er nysgerrig anlagt. . . ved det godt :lol: . .  men bliver mere og mere fascineret af hamser :oops: ).

liv

Indlæg af liv » 22. jul 2009 11:22

Majlund skrev:
kwo skrev:Jeps, rødøjede mandariner. De er hybrider, og så sælges de til mere end dobbelt af normalprisen.  :roll:
Hmm. . . kaldes de rødøjede mandariner? eller er det den art der er krydset med en vinterhvid, hvorved denne slags hybrider er fremkommet? :?
Hvis det er det, kan nogen så guide mig hen til et billede af en rigtig rødøjet mandarin? :scratch: (jeg er nysgerrig anlagt. . . ved det godt :lol: . .  men bliver mere og mere fascineret af hamser :oops: ).
altså det er hybrider  :wink: der er ikke nogen mandarin vinterhvid  :wink: -kun svenskerne mener det :lol:  :lol:

men tror nok der er en farve der minder meget om den i campells både med sorte og røde øjne  :wink: (har ikke lige noget billede :oops: )

contraria

Indlæg af contraria » 22. jul 2009 11:30

sibirisk dvæghamster = hybrid
Mandari hviderhvide = hybrider

du vil kunne finde alle de godkendte farve variander inde for guld, hviterhvid, cambells, robrowski og kinesiske dvæghamster inde på www.hamsterpaletten.dk, her vil du også kunne lære om deres genetik og arvegangen.
de venligste hilsner amanda

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. jul 2009 11:37

Majlund skrev:
det er en blanding af en argente campbell og den man i sverige kalder mandarin farvet vinterhvid, altså hybrid.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 22. jul 2009 12:07

contraria skrev:

www.hamsterpaletten.dk
Har lige rettet den; den virkede ikke :wink:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 22. jul 2009 12:23

De skriver jo også "sibirisk dværghamster orange" (eller noget i den stil :oops: )
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Majlund

Indlæg af Majlund » 22. jul 2009 12:29

Ok. . .Tak! :D Så må jeg konsultere hamsterpaletten når jeg støder på farver jeg studser over - for at finde ud af om de er hybrider :wink:
De må så have et andet forhold til hybrider i Sverige end i Danmark. . .

kwo

Indlæg af kwo » 22. jul 2009 13:23

Majlund skrev:
Mandarin er et nyt selvstændigt gen (det er dominant og giver gul pels, og et sådant findes ikke hos nogen af arterne). Men det er desværre opstået hos en avler der i vid udstrækning lavede hybrider, så det er utænkeligt at de skulle være opstået i rene dyr.
Kenneth Worm

Låst