Rengøring af brugt bur?
Rengøring af brugt bur?
Jeg skal jo have gjort mit nyindkøbte brugte bur klar til at Abrikos kan flytte ind i aften. . . . men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal bruge til at gøre det med. Vil det være ok jeg vasker det godt og grundigt af med ajaxvand, og derefter skyller godt med rent vand - så der ikke er den lugt tilbage der kan genere en lille fintfølende hamsternæse?. . . eller skal jeg bruge noget andet? 
-
liv
Havde tænkt på det. . . men var bange for at jeg kunne "smelte"/ødelægge et plasticbur ved at gøre det???liv skrev:altså jeg ville ihvertfald skylle det med en omgang kogende vand for at få alle bakterierne ud! ved ikke om du så skal bruge ajaxvand :?
men kogende vand skal du helt klart skylle igennem med
-
liv
det tror jeg ikke... har vasket plastik ting i kogende vand tror ikke det smelte..Majlund skrev:Havde tænkt på det. . . men var bange for at jeg kunne "smelte"/ødelægge et plasticbur ved at gøre det???liv skrev:altså jeg ville ihvertfald skylle det med en omgang kogende vand for at få alle bakterierne ud! ved ikke om du så skal bruge ajaxvand :?
men kogende vand skal du helt klart skylle igennem med
lige præcis den slags bløde plastik som de bruger til bund i burene tror jeg ikke kan klare kogende vand.. men kogt vand der lige står ½ minut inden det hældes ud over tror jeg godt det kan.. ideen er at skolde det så de kolde bakterier dør og derefter iskoldt vand for at dræbe varmtvandsbaketerierne.. og ville nok også bruge en omgang ajaxvand i et det mildeste forhold der er og så ellers bare skylle og skylle...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Ok. . .tak. . . det prøver jeg!Wampi skrev:lige præcis den slags bløde plastik som de bruger til bund i burene tror jeg ikke kan klare kogende vand.. men kogt vand der lige står ½ minut inden det hældes ud over tror jeg godt det kan.. ideen er at skolde det så de kolde bakterier dør og derefter iskoldt vand for at dræbe varmtvandsbaketerierne.. og ville nok også bruge en omgang ajaxvand i et det mildeste forhold der er og så ellers bare skylle og skylle...
Har du opvaskemaskine? for det klarer de nemlig fint
ellers så tag noget MEGET varmt vand og lav en rodalonopløsning
lad den stå i blød i 1-2 timer og skyld så grundigt af.. når du synes det er grundigt, så gør det lige igen
(rodalon er giftigt for de små)
de kan sagtens tåle at blive skoldet også
det er MEGET hårdfør plast! gabber burene er lavet af
jeg har selv haft et af mine i opvaskemaskine, skoldet det, frosset det OG rodalon vasket det (jeg ville være sikker
)
ellers så tag noget MEGET varmt vand og lav en rodalonopløsning
de kan sagtens tåle at blive skoldet også
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
burrus skrev:Har du opvaskemaskine? for det klarer de nemlig fint![]()
ellers så tag noget MEGET varmt vand og lav en rodalonopløsninglad den stå i blød i 1-2 timer og skyld så grundigt af.. når du synes det er grundigt, så gør det lige igen
(rodalon er giftigt for de små)
de kan sagtens tåle at blive skoldet ogsådet er MEGET hårdfør plast! gabber burene er lavet af
jeg har selv haft et af mine i opvaskemaskine, skoldet det, frosset det OG rodalon vasket det (jeg ville være sikker
)
overhovedet ikke 

Pia B
-
BittéHamstereN
Kan man ikke bare vaske et bur med sprit og normal vand 
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
det var blot for at prøve mulighederne af :lol: okker gokker - hvad er lettest :lol:Majlund skrev:Ok . . . . tak for rådet! (Blev bare lidt i tvivl netop fordi du havde ordnet dit bur på alle tænkelige måder!burrus skrev:overhovedet ikke![]()
)
Pia B
-
AnetteFrost
alle mine bunde får også en tur i opvaskeren, ret effektivt i det den kan vaske med hørere temperaturer end jeg kan i hånden
BittéHamstereN: tror ikke jeg ville bruge sprit, ved godt det fordamper og sådan, så hellere rondalon.
BittéHamstereN: tror ikke jeg ville bruge sprit, ved godt det fordamper og sådan, så hellere rondalon.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
-
BittéHamstereN
Når du siger skolde godt, hvor varmt skal vandet så væreMajlund skrev:Hmm. . . opvaskemaskinen må konstaters værende for lille til buret! :| Så igang med at skolde godt og grundigt. . . og derefter iskoldt vand. . .
:lol:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke