Pasning af langhårede?

Beskrivelse mangler
Ymmi

Pasning af langhårede?

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 16:13

Ja, jeg er begyndt at beundre de langhårede guldhamstere :D
Altså jeg havde tænk, at hvis jeg skal have et nyt hamster, skal det være sådan et!
Men så tænkte jeg på, jeg har kun haft dværge så jeg ved ikke så meget om guldhamstere... Selvfølgelig vil jeg vide meget om dem inden at jeg køber et!
Er det noget som man SKAL vide før man køber et?
Hvor mange gange skal de redes?
Hvor stort skal buret være?

På forhånd tak!

Spot

Indlæg af Spot » 30. jul 2009 16:42

Jeg børster ikke min han.. Han har så heller ikke en særlig god pels. Hvis du vil undgå at den filtrer og at den er fyldt med spåner ville jeg nok børste den 1 gang om dagen.. måske hver 2.

Mine bure er minimum 70*45 til guld.. Nu er det 100*50. Synes det er synd at holde et nataktivt dyr (= mere tid uden ejer) i et lille bur
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hammi

Indlæg af Hammi » 30. jul 2009 16:56

Jeg reder min lille Humle en gang om dagen, for ellers kommer der filtrer i det.

Hvis du bruger spåner eller savsmuld som bundmateriale, har det lettere ved at sætte sig i håret, så her kan du måske forsøge dig med noget andet.
Jeg bruger selv bøgeflis på prøvebasis hos min, med stor succes.
Med venlig hilsen,
Jeanne

Billede
Køjer, huler, senge og andet til hamstere med stil!
Følg PetPile på Facebook

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 17:07

Tak for svarene! De må godt gå på tørv ikke? Er det så ikke også nemmere at holde filtre ud ad pelsen?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. jul 2009 17:44

mine de er gode til at holdee sig selv pæne så jeg gør det et par gange i ugen ved dem der har så lang pels
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 17:47

darkangel87 skrev:mine de er gode til at holdee sig selv pæne så jeg gør det et par gange i ugen ved dem der har så lang pels
Tak for svaret! Skal de have en sandbad?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. jul 2009 17:49

Ymmi skrev:
darkangel87 skrev:mine de er gode til at holdee sig selv pæne så jeg gør det et par gange i ugen ved dem der har så lang pels
det er ikk nødvendigt
Billede

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 17:51

darkangel87 skrev:
Ymmi skrev:
det er ikk nødvendigt
Ok.

LUX

Indlæg af LUX » 30. jul 2009 18:46

Min Hammi går på BioBase/Hemparade.

Jeg børster ham næsten aldrig - det er ik nødvendigt selvom hans pels er så lang. Han ordner det vist selv.
Jeg fjerner bare lige lidt BioBase fra pelsen hvis det har sat sig.
Han har endnu ik haft en eneste flitknude.
Men han er i hænder dagligt så han blir tjekket dagligt for om der ku være knuder eller lignende.
Sofie

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 19:05

LUX - part 2 skrev:Min Hammi går på BioBase/Hemparade.

Jeg børster ham næsten aldrig - det er ik nødvendigt selvom hans pels er så lang. Han ordner det vist selv.
Jeg fjerner bare lige lidt BioBase fra pelsen hvis det har sat sig.
Han har endnu ik haft en eneste flitknude.
Men han er i hænder dagligt så han blir tjekket dagligt for om der ku være knuder eller lignende.
Okay! Tak for svaret :D

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 19:10

De er vel ikke sværere at have et guldhamster end en dværg vel?

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 19:14

Jeg har aldrig børstet en langhåret hamster, jeg har udelukket pillet spåner ud af pelsen på dem med fingrene når jeg har haft dem oppe af og til.

Og så har jeg en gammel han på 2 år og 6 måneder han er så gammel så han ikke længere kan holde sig selv ren mere så hans pels filtrer vildt så der har jeg måttet klippe det værste pels af ham.
langhårede hunner er slet ikke noget problem for de bliver aldrig så langhårede som hannerne, hunnerne får kun lidt små totter her og der.

en guldhamster er ikke meget sværere end en dværg udover at den måske ofte skal have lidt mere tid end en dværg til at blive helt tam, og så skal guldhamsteren have lidt mere plads.

Og så er nogen guldhamstere gode til at spise sig vej igennem deres bur, det har jeg aldrig før prøvet at en dværg har været så destruktiv så den kunne det.

Men eller så er det skam ikke så meget sværere at have en guldhamster end en dværghamster. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ymmi

Indlæg af Ymmi » 30. jul 2009 19:30

Benjamin skrev:Jeg har aldrig børstet en langhåret hamster, jeg har udelukket pillet spåner ud af pelsen på dem med fingrene når jeg har haft dem oppe af og til.

Og så har jeg en gammel han på 2 år og 6 måneder han er så gammel så han ikke længere kan holde sig selv ren mere så hans pels filtrer vildt så der har jeg måttet klippe det værste pels af ham.
langhårede hunner er slet ikke noget problem for de bliver aldrig så langhårede som hannerne, hunnerne får kun lidt små totter her og der.

en guldhamster er ikke meget sværere end en dværg udover at den måske ofte skal have lidt mere tid end en dværg til at blive helt tam, og så skal guldhamsteren have lidt mere plads.

Og så er nogen guldhamstere gode til at spise sig vej igennem deres bur, det har jeg aldrig før prøvet at en dværg har været så destruktiv så den kunne det.

Men eller så er det skam ikke så meget sværere at have en guldhamster end en dværghamster. :D

Ok, tak! De kan ikke spise sig gennem et akvarie vel?  :wink:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. jul 2009 19:31

Benjamin skrev:Jeg har aldrig børstet en langhåret hamster, jeg har udelukket pillet spåner ud af pelsen på dem med fingrene når jeg har haft dem oppe af og til.

for det meste piller jeg også kun spåner ud af pelsen
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 19:37

Ymmi skrev:

Ok, tak! De kan ikke spise sig gennem et akvarie vel?  :wink:
Nej det burde den ikke hvis ikke den er en mutant hamster. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Låst