Nobby løbehjul.

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Nobby løbehjul.

Indlæg af Majlund » 3. aug 2009 19:41

Efterhånden har jeg jo tre Nobby hjul (en i hver størrelse! :roll:  :lol: ). Den største og den mindste fungerer upåklageligt (lydløst). . . men den mellemste piver helt afsindigt! :shock: Kan jeg gøre et eller andet for at slippe for den irriterende lyd? Vil jo helst at dværghamsen har den og ikke den helt lille. . .  :wheel:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 3. aug 2009 19:48

hvordan den kan pive kan jeg ikke forstå? jeg bruger lige netop de hjul fordi plastik ikke piver imod metal, det klaprer lidt når de løber hurtigt men det er til at holde ud at høre på. :lol:

men du kan prøve at se om det hjælper at smøre det med en lille smule madolie. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Majlund

Indlæg af Majlund » 3. aug 2009 19:52

Det undrer også mig meget! :shock: Har spekuleret på om der simpelthen er en fejl ved den. . . ikke noget at se godt nok. . . men ligeså snart løbehjulet ikke er lige på midten af stangen der holder den, opstår den "piven". . . tror jeg vil tage den til en ombytning ved dyrhandleren så. . . for så må der altså være et eller andet galt med den! :roll:

minimus

Indlæg af minimus » 3. aug 2009 20:59

Nu kender jeg ikke lige det hjul, men når mine hjul hyler/ piver så smør jeg dem med mad olie, ved ikke om man kan gøre det med dine hjul  :)  men det er da et forsøg man kan prøve :wink:

Wampi

Indlæg af Wampi » 3. aug 2009 21:23

jeg har oplevet med hjul der havde plastikdele der hvor det drejede smuldrede lidt når hamsen løb meget i det.. så der kom sådan noget hvidt støv der.. prøv at vask det i en omgang vand og se om det hjælper det kan være det bare har været strammet for meget fra fabrikken så der er noget overskudsplastik der skal gnides væk eller noget i den retning..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 4. aug 2009 06:54

har selv oplevet at plastic hjulet pev og så smurte vi det bare med madolie og fiks og færdig! :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Meddie

Indlæg af Meddie » 4. aug 2009 16:27

Der er findes næsten bare heller ikke nogen mere irriterende lyd, end når løbehjulet piver/knirker på fuld drøn :twisted:
Jeg har også altid brugt almindeligt madolie til hamsternes løbehjul (dengang jeg havde plast løbehjul ;)) og det har været super effektivt! Lyden forsvinder lige efter man har smurt med en vatpind :D

Dog er jeg (og ikke mindst hamsterne :P) blevet rigtig glad for træ løbehjul. De er nemlig altid 100% lydløse og hvis man som jeg, går op i at alt skal være af træ i buret, så ser det super ud.
(De kan købes i maxi zoo)
~ Mvh. Mette og Clean

Majlund

Indlæg af Majlund » 4. aug 2009 20:21

Tak for svarene alle sammen! :flowers: Jeg prøver at vaske og derefter smøre med madolie. . . hvis det ikke klarer det, tager jeg den tilbage til butikken. . . for ja. . . ikke bare jeg men også min ældste søn (der går sent i seng i øjeblikket) bliver simpelthen bims af den lyd! :shock:  :wheel:

Spot

Indlæg af Spot » 5. aug 2009 14:39

Det har jeg også oplevet... Jeg smurte med en fed læbepomade.. de forsvinder ikke så hurtigt som olien
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 5. aug 2009 16:06

Hurrrrrraaaa! :wave2: Nu er der ikke lyd på længere! (utroligt så taknemmelig man kan blive over så lidt! :lol: :wink: ) Igen. . .tak for de gode råd! :hop: .

Låst