Eller endnu nemmere: Passer det at hvis en hamster har vildt meget plads og bliver sat i et mindre bur (fx. hvis den skal med på ferie) at den så kan blive sindsyg i hovedet

Ja du har prøvet begge dele såcontraria skrev:jeg har haft en som apsolidt ikke kunne tage et et bur mindre ind 80x40x40 og så har jeg adskillelige som ikke vil have det største bure jeg har.
har f.eks. cody. han gik i et 80x40 ind til min hun savina skulle have unger. da det så var tid til at savina skulle have hans bur, kom han ned i et mindre bur, det er han absolut ikke gladfor, han hoppede ofte i starten op af burets sider. men som tiden er gået er han faldet mere til. savina der i mod hun var lettere skramt over det større bur hun kom over i. så når jeg fjerner ungerne i morgen, så kommer hun tilbage i det lille bur og Cody for sit store bur tilbage. og så håber jeg at han bliver lidt mere sig selv igen.
Tak for svarLykke skrev:Min oplevelse er også at nogle bliver lidt hyperaktive og gør hvad de kan for at komme ud, formentlig fordi der er mindre aktivitetsmuligheder.
Men der er også nogle der bare tager hvad de får.
Det kommer jo nok også an på hvor meget mindre det er og hvilke kendte legeting der kommer med i det nye bur.