Fra stort til småt?

Beskrivelse mangler
Låst
BittéHamstereN

Fra stort til småt?

Indlæg af BittéHamstereN » 4. aug 2009 12:06

Så vist jeg husker lå der engang en tråd om en guld hammie ville blive sindsyg hvis det kom til et mindre bur end det den havde før.. Kan bare ikke lige finde den tråd, nogle der kan hjælpe?
Eller endnu nemmere: Passer det at hvis en hamster har vildt meget plads og bliver sat i et mindre bur (fx. hvis den skal med på ferie) at den så kan blive sindsyg i hovedet :shock:  :oops:  :roll:  :shock:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. aug 2009 14:02

ikke sindsyg.. men der er hamstere der dårligere kan tåle at buret skifter størrelse end andre.. både den ene og anden vej.. har selv haft hamstere der ikke kunne med et større bur så måtte beholde det lille til hende og lade hende blive der..

nogle hamstere reagerr ved at bide tremmer mere eller ved at begynde at bide (markere er det vist oftest)... men det er forskelligt fra hamster til hamster hvad de kan kapere uden at blive stresset : )
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. aug 2009 14:14

har også haft en der ikke kunne klare at komme i et større bur så hun måtte tilbage i det lille
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 4. aug 2009 14:20

Tak for gode svar.. :D  :oops:

Nogle der har prøvet modsat, fra stort til lille :roll:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

contraria

Indlæg af contraria » 4. aug 2009 14:34

jeg har haft en som apsolidt ikke kunne tage et et bur mindre ind 80x40x40 og så har jeg adskillelige som ikke vil have det største bure jeg har.

har f.eks. cody. han gik i et 80x40 ind til min hun savina skulle have unger. da det så var tid til at savina skulle have hans bur, kom han ned i et mindre bur, det er han absolut ikke gladfor, han hoppede ofte i starten op af burets sider. men som tiden er gået er han faldet mere til. savina der i mod hun var lettere skramt over det større bur hun kom over i. så når jeg fjerner ungerne i morgen, så kommer hun tilbage i det lille bur og Cody for sit store bur tilbage. og så håber jeg at han bliver lidt mere sig selv igen.
de venligste hilsner amanda

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 4. aug 2009 14:43

contraria skrev:jeg har haft en som apsolidt ikke kunne tage et et bur mindre ind 80x40x40 og så har jeg adskillelige som ikke vil have det største bure jeg har.

har f.eks. cody. han gik i et 80x40 ind til min hun savina skulle have unger. da det så var tid til at savina skulle have hans bur, kom han ned i et mindre bur, det er han absolut ikke gladfor, han hoppede ofte i starten op af burets sider. men som tiden er gået er han faldet mere til. savina der i mod hun var lettere skramt over det større bur hun kom over i. så når jeg fjerner ungerne i morgen, så kommer hun tilbage i det lille bur og Cody for sit store bur tilbage. og så håber jeg at han bliver lidt mere sig selv igen.
Ja du har prøvet begge dele så :lol: Tak for svaret, det hjalp MEGET! :wink:  :oops:

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. aug 2009 10:45

Min oplevelse er også at nogle bliver lidt hyperaktive og gør hvad de kan for at komme ud, formentlig fordi der er mindre aktivitetsmuligheder.
Men der er også nogle der bare tager hvad de får.

Det kommer jo nok også an på hvor meget mindre det er og hvilke kendte legeting der kommer med i det nye bur.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 5. aug 2009 12:17

Lykke skrev:Min oplevelse er også at nogle bliver lidt hyperaktive og gør hvad de kan for at komme ud, formentlig fordi der er mindre aktivitetsmuligheder.
Men der er også nogle der bare tager hvad de får.

Det kommer jo nok også an på hvor meget mindre det er og hvilke kendte legeting der kommer med i det nye bur.
Tak for svar :D
Bitté for lov at beholde sit store bur, uanset hvad min mor siger :wink:

Låst