Hvad er Berta for en?

Beskrivelse mangler
Låst
Bertas

Hvad er Berta for en?

Indlæg af Bertas » 8. aug 2009 16:13

Berta er min (mit?) nye guldhamster. Berta og jeg har præsenteret os i Nye medlemmer :)

Hvad hedder hendes farver?
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. aug 2009 16:26

hun er hvidbåndet gylden
og hvor er hun fin
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. aug 2009 16:30

og nu hvor du selv skriver (mit?) i parrentes, så hedder det ganske rigtigt min hamster og en hamster ikke et hamster som så mange siger. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Bertas

Indlæg af Bertas » 8. aug 2009 17:02

darkangel87 skrev:hun er hvidbåndet gylden
og hvor er hun fin
mange tak :D

Bertas

Indlæg af Bertas » 8. aug 2009 17:03

Benjamin skrev:og nu hvor du selv skriver (mit?) i parrentes, så hedder det ganske rigtigt min hamster og en hamster ikke et hamster som så mange siger. :D
Ja, tusind tak, har altid været i tvivl, og nu hvor jeg er hamsterejer går det jo ikke at jeg siger det forkert :oops:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 8. aug 2009 17:08

Bertas skrev:
Benjamin skrev:og nu hvor du selv skriver (mit?) i parrentes, så hedder det ganske rigtigt min hamster og en hamster ikke et hamster som så mange siger. :D
Ja, tusind tak, har altid været i tvivl, og nu hvor jeg er hamsterejer går det jo ikke at jeg siger det forkert :oops:
Der er også utroligt mange der siger et hamster men på korrekt dansk hedder det altså en hamster. :lol:
men det kan skam være meget vildledende når der er mange der siger et hamster. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. aug 2009 17:30

synes også det lyder helt forkert at sige hamsteret istedet for hamsteren
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus

Indlæg af burrus » 8. aug 2009 20:00

Benjamin skrev:
Der er også utroligt mange der siger et hamster men på korrekt dansk hedder det altså en hamster. :lol:
men det kan skam være meget vildledende når der er mange der siger et hamster. :D
jamen forvirringen er jo netop total da det en gang for mange år siden hed "et hamster"  :lol:  :lol:  :lol:  

men det blev rettet ind af dansk sprognævn for maaaaaaaange år siden.... men det hænger åbenbart ved  :lol:  

(har fundet en af mine mors GAMLE! retskrivningsordbøger, hvori der står "et hamster"  :lol: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

kwo

Indlæg af kwo » 8. aug 2009 22:50

burrus skrev:
Benjamin skrev:
jamen forvirringen er jo netop total da det en gang for mange år siden hed "et hamster"  :lol:  :lol:  :lol:  

men det blev rettet ind af dansk sprognævn for maaaaaaaange år siden.... men det hænger åbenbart ved  :lol:  

(har fundet en af mine mors GAMLE! retskrivningsordbøger, hvori der står "et hamster"  :lol: )
Det har været oppe og vende før. Faktisk har det altid heddet en hamster. Jeg ved godt der findes et par gamle ordbøger der skriver det modsatte, men jeg ringede dengang ind til Dansk Sprognævn og spurgte, og de var helt sikre på at det altid har heddet en hamster.

Så når selv dem der skriver ordbøgerne ikke har styr på det, så...  :roll:
Kenneth Worm

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 10. aug 2009 17:25

hun er hvid båndet gylden skulle jeg da mene :D
også er hun et dejligt guldhamster!;)<3
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Låst