Alder og søvn?

Beskrivelse mangler
Låst
Bertas

Alder og søvn?

Indlæg af Bertas » 8. aug 2009 17:42

Jeg er lige blevet ejer til Berta, en sød trunte fra internatet. Hun er voksen.

Kan jeg på nogen måde se hvor gammel hun ca er?
Og hvis jeg kan, hvordan?

Hvor gammel kan hun blive?

Er det normalt at hun virker meget søvndrukken når hun står op? Hun har ligget og sovet hele dagen, og er lige vågnet for en time siden...gik så rundt og straaaakte sig på den ene og den anden led..hihi, det var rigtig sødt...gaben blev det også til flere gange...sikke en stor mund hun har :shock:
Da hun havde tullet lidt rundt og strukket sig og gabet i 5-10 minutter besluttede hun sig for at kravle i seng igen...
Er det helt normalt, eller er det tegn på at hun er gammel?

Nu har jeg jo marsvin, og 16 stk af dem...de sover oftest ret let, og når de vågner er det lige strække ben en gang, måske gabe en gang, og så ser de ellers igang med at æde og være på dupperne...så det er jo noget anderledes at se Berta som virkelig skulle vågne op.

Men jeg fik hende så også først hjem i aftes, så det har måske også indflydelse?

Ja, der skal nok komme mange bunker spørgsmål fra mig hen ad vejen, men ellers lærer jeg jo ikke noget... :oops:  :lol:

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 8. aug 2009 18:44

Hmm ved ikke om det virker (har selv kun hanner pt) men du kunne prøve nusse hende ved halen og så om hun laver brunst stilling (brunst hver 4. dag ca) Jeg ved kun hvis de er over et år kan de ikke parres, så vil da tro de heller ikke går i brunst.. (det bare et gæt, ved ikke om det virker :oops: )

Hamstere er jo nat aktive, så det kan være hun er "b-hamster" og vågner sent (hvis det hedder a og b ved hamstere :lol: ) Men hun er jo lige kommet, så hun skal nok bare lige falde til :wink:

Hvor stort er hendes hjul? Hvis det på 20 cm (som det mindst skal) kan du jo høre efter om hun løber i det i nat :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 8. aug 2009 18:51

guldhamstere bliver som regel omkring 2 år men kan blive helt op til 3 år
der er ingen måder at se alderen på en voksen hamster.
det er helt normalt at de er lidt langsomme til at vågne, og grunden til hun har sovet hele dagen er fordi de er natdyr.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Bertas

Indlæg af Bertas » 8. aug 2009 20:15

Okay, tak for svar...jeg er klar over at de er natdyr, og har læst at de godt kan vænnes til at være aktive på andre tider af døgnet.

Berta har så lige taget revance for sit soveri, for hun har lige spurtet rundt på min søns seng (vi sad og var meget obs på at hun ikke rendte væk) og hun har også løbet meget aktiv og nysgerrig rundt på mit skrivebord...hun er helt bestemt tam og ikke bange eller noget. Man kan bare tage hende både ud af buret og når hun er ude...hun er virkelig sød :D
Jeg er helt forundret over hendes nysgerrighed og aktivitet, fordi hun kun har været her et døgn og har haft nogle turbulente dage i denne uge fra at blive fundet i en park, sat på intetnatet, været igennem dyrlægetjek, og nu er landet her hos mig.

Hun er helt bestemt allerede kravlet ind i både mit og min søns hjerte, for hold da op, hvor er hun skøn :hearts2

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 8. aug 2009 20:30

Bertas skrev:Okay, tak for svar...jeg er klar over at de er natdyr, og har læst at de godt kan vænnes til at være aktive på andre tider af døgnet.

Berta har så lige taget revance for sit soveri, for hun har lige spurtet rundt på min søns seng (vi sad og var meget obs på at hun ikke rendte væk) og hun har også løbet meget aktiv og nysgerrig rundt på mit skrivebord...hun er helt bestemt tam og ikke bange eller noget. Man kan bare tage hende både ud af buret og når hun er ude...hun er virkelig sød :D
Jeg er helt forundret over hendes nysgerrighed og aktivitet, fordi hun kun har været her et døgn og har haft nogle turbulente dage i denne uge fra at blive fundet i en park, sat på intetnatet, været igennem dyrlægetjek, og nu er landet her hos mig.

Hun er helt bestemt allerede kravlet ind i både mit og min søns hjerte, for hold da op, hvor er hun skøn :hearts2
Der ikke noget bedre end at opdage dyrest personlighed, og hun lyder til virkelig at være helt speciel :D Håber du (og din søn) får alt muligt glæde af hende og at hun får det godt hos jer :wink:

Du har skrevet i en anden tråd hun skulle tabe sig, har hun et hjul, for det tror jeg da vil være en af de største hjælp du kan give hende (og selvfølgelig meget tid at løbe rundt uden for buret :wink: )
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Låst