Bertas nye bur

Beskrivelse mangler
Bertas

Bertas nye bur

Indlæg af Bertas » 10. aug 2009 20:22

Pyyha, hele dagen har stået i Bertas tegn :D

Vi var så heldige at få fat i Lykke herindefra, som også bor i Køge.
Vi besøgte Lykke for at købe et hjul til Berta. Vi købte også noget sand til Bertas sandbad.
Så afsted til Maxizoo, hvor vi dog ikke fandt så meget af interesse, men en træbro blev det til.
Så ned til Køge Korn efter hampestrøelse, for det tørv jeg har brugt synes jeg ikke er så egnet.
Så ud for at finde æblegrene, og hjem og lave en trappe til Berta.
Så afsted igen efter et bur, som jeg kunne købe af en veninde.
Så var hjulet for stort til buret, så vi måtte besøge Lykke en gang til for at bytte hjulet til et mindre,
samt købe noget fint trådnet til at spænde fast på tremmerne i toppen af buret...
Tusind tusind tak for al din hjælp og gode råd, Lykke :D

Og så har jeg lovet at tage nogle billeder hvor man kan se Bertas knap så flatterende sider,
for jeg mener jo at hun er for tyk, men jeg har ikke så meget forstand på det...
så jeg håber at I kan hjælpe med at fortælle om hun i virkligheden bare er helt normal.

...håber Berta bliver tilfreds med sit nye bur :D
Jeg mangler lige at sætte vandflasken på, og så sandbadet, som kommer snart.
Vi skal lige spise isen først...hehe...sandbadet skal nemlig være i plastikbøtten hvor isen er.
Billede

Min søn siger at Berta har indbygget sækkestol :lol:
Billede

Hej hej...
Billede

Så er huset godt på vej til at blive begravet
Billede
Billede

Hvor er Berta?
Billede

Så lige et billede nedefra, det er altså rigtig svært at få et billede som viser hendes størrelse..
men så fandt jeg på at sætte hende på tremmerne her.
Hendes forben forsvinder nærmest ind i fedtpuderne, er det normalt?
Billede

Men tyk eller ej, hun er ihvertfald total cute, og meget livlig...
...der har bare været drøn på siden hun kom i buret, og hun har gravet tunneller og snuset rundt.
Hun har også taget en runde i hjulet...men jeg ved ikke helt om det passer hendes størrelse, ellers må hun få et andet :wink:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 10. aug 2009 20:45

fint ur og dejlig hams - min første tanke var om hun var drægtig, men hun har ikke rigtig tydelige dievoter, men eller hold i gen med forkælelsen, nødder og solskiiekerner.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

liv

Indlæg af liv » 10. aug 2009 21:23

sikke et fint bur!! og MEGET nuttet hams  :D  :D men hun er nok lidt overvægtig  :wink: men hvis hun kommer ud og i sidder med hende og lade hende løbe lidt rundt og hun løber i hjulet og i så bare spare lidt på solsikkekerner og sådan fedene godbidder skal hun nok blive lidt slankere  :D

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. aug 2009 21:44

Ja okay på de billeder kan man godt se at hun ER yderst overvægtig. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Majlund

Indlæg af Majlund » 10. aug 2009 22:02

Hmm. . . ja lidt overvægtig er hun vist! :lol: Men for dælen. . . HVOR ER HUN ALTSÅ DEJLIG!!! :hearts2  :pray2  :thumb:

Bertas

Indlæg af Bertas » 10. aug 2009 22:29

Jeg bliver da helt varm indeni af at læse at I synes hun er rigtig dejlig, som jeg selv synes...
Tusind tak skal I ha :flowers:  :D

Jeg har givet hende et blandingsfoder som ikke indeholder solsikkekerner og hun får ikke fedende godbidder.
Så håber jeg at hun stille og roligt taber sig. Det er jo heller ikke til at vide hvor meget motion hun har fået førhen..men nu har hun aktivitetsmuligheder i buret, og vi tager hende også ud så hun kan rende lidt...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. aug 2009 22:35

Bertas skrev: Jeg har givet hende et blandingsfoder som ikke indeholder solsikkekerner og hun får ikke fedende godbidder.
Så håber jeg at hun stille og roligt taber sig. Det er jo heller ikke til at vide hvor meget motion hun har fået førhen..men nu har hun aktivitetsmuligheder i buret, og vi tager hende også ud så hun kan rende lidt...
det er godt hold jer fra alle nødder og kerner, og giv hende ikke mere end hun har brug for og undgå at forkæle hende for det har hun ikke brug for i øjeblikket.
Så hun skal altså bare fodres med et fuldfoder og så have sit protein tilskud ved siden af. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Majlund

Indlæg af Majlund » 10. aug 2009 23:11

Billede nummer tre er jeg helt væk i! :oops:  :wink: Det var sørme godt hun blev fundet og videreformidlet! :pinklove2:

Meddie

Indlæg af Meddie » 11. aug 2009 07:34

Hyggeligt bur :)
Hun er meget smuk, hende Berta :heart:
~ Mvh. Mette og Clean

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 11. aug 2009 11:25

en god ting til at motionere hende i uden for hjulet kunner være en af de der hamster/fritte bolde men kan købe (tit i forskelligt farvet gennemsigtig plastik) så kan hun løbe frit omgring uden at man bahøver at frygte at hun smutter ind under de mæskeligste ting eller hvor nu hun kan komme igennem.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Sofie

Re: Bertas nye bur

Indlæg af Sofie » 11. aug 2009 13:03

Nej, hvor er hun bare skøn altså  :lol:
Og sikke et dejligt bur hun har fået !
Bertas skrev:Min søn siger at Berta har indbygget sækkestol :lol:
:rofl:

Bertas

Indlæg af Bertas » 11. aug 2009 17:18

Igen mange tak...

Jeg har kigget efter sådan en hamsterkugle i Maxizoo, men de havde ikke nogen...men vil da helt sikkert kigge efter en...dog skal den ikke være farvet, men gennemsigtig. Kan slet ikke forstå hvorfor de laves i så mange farver, jeg vil da kunne se min hamster :lol:
..jeg ved ikke om hamstere er farveblinde, men ellers må det jo også være irriterende for hamsteren som løber indeni kuglen :?

liv

Indlæg af liv » 11. aug 2009 17:22

Bertas skrev:Igen mange tak...

Jeg har kigget efter sådan en hamsterkugle i Maxizoo, men de havde ikke nogen...men vil da helt sikkert kigge efter en...dog skal den ikke være farvet, men gennemsigtig. Kan slet ikke forstå hvorfor de laves i så mange farver, jeg vil da kunne se min hamster :lol:
..jeg ved ikke om hamstere er farveblinde, men ellers må det jo også være irriterende for hamsteren som løber indeni kuglen :?
jeg tror nok de er farveblinde... men ved de er meget nærsynede  :wink: jeg har selv en lyserød en til mine hamster piger og synes sagtens man kan se hamsteren :D men ville da også hellere have haft den i gennemsigtig.. den gang vidste jeg bare ikke det fandtes :oops:  :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 11. aug 2009 18:24

Bertas skrev:Igen mange tak...

www.dyrenesno1.dk sælger dem: den de kalder hamsterbold er bare kun 17cm i diameter og det er lige småt nok til en guldhamster (og især en af Bertas størrelse), men den koster 62 kr. plus porto.
Så springer de i størrelsen til Frittebold på 32 cm til 235 kr. plus porto.

Jeg mener, jeg har set dem hos dyrehandlen i Køge centrum, men den er formentlig dyr og de har nok kun den på 17cm.

Jeg mener der er en på 20 eller nogle-og-20.

Måske de også kan fås hos Zoocity i Rødovre (hvis de har nogle varer...) eller hos Zoodom i Glostrup.

Bertas

Indlæg af Bertas » 11. aug 2009 19:32

Mange tak for input...jeg vil undersøge de steder du foreslår :)

Låst