Så har vi fået hamster (Gnaske). Han er rigtig fin.
Men jeg har et række spørgsmål, mest om buret.
1. Vi har købt et Savic Spelos, og det virkede jo stort i butikken, og Gnaske elsker at løbe gennem sin tunnel. Men vi føler lidt at det måske er for lille med alt habengut, der skal være i buret. Løbehjul, sandbad, hus (et træhus med trappetrin på taget) og madskål. Er der for lidt plads?
2. Hvis det skal udvides, er der så nogen der har erfaring med at koble to bure sammen med rør?
3. Løbehjulet LARMER helt vildt, når han løber i det. Kan må gøre noget ved det, eller skal vi pille det ned og købe et andet hjul?
4. Jeg har prøvet at finde ud af hvilke art Gnaske er. Han er hvid med en grå stribe nedad ryggen, så jeg gætter på en snehvid. Der var to andre hanner i buret sammen med ham hos dyrehandlen, den ene hvid og den anden noget mørkere. Dyrehandleren sagde at de var fra samme kuld.
Jeg kunne selvfølgelig bare ringe og høre. Men nu er det jo søndag

5. Han er jo ret ny, så vi er ved at vende ham til os. Er det rigtigt observeret at hvis han prøver at grave sig ned, så er han bange og skal have ro?
6. Han graver sig tit ud under sit bur, jeg går udfra at det er helt normalt og ufarligt?
Håber på svar på nogen af ovenstående :D