Legetøj til ens hamster?
-
Chagos Mutti
Legetøj til ens hamster?
Hvad har I af legetøj til jeres hamster?
Og hvad har I erfaring med, at den faktisk gider benytte? :)
Og hvad har I erfaring med, at den faktisk gider benytte? :)
-
PlayEasy
-
Chagos Mutti
-
kathrine8D
-
PlayEasy
Det her er KräckerChagos Mutti skrev:Hvad er en KRÄcker?
Min har løbehjul, sandbad, æblegrene, en tunnel, træhus og så toiletrulleOg jeg mangler lidt inspiration til, hvad jeg nu kan købe af nyt legetøj...
Den skal jo også føle sig forkælet og have lidt nyt en gang imellem

Man kan evt. hænge det i buret...

-
Chagos Mutti
-
BittéHamstereN
Her er hvad der sker i en løbegård efter lidt tid:Chagos Mutti skrev:Jeg overvejer også at købe sådan en løbegård, men jeg ved bare ikke om det er pengene værd. Den løber normalt på min seng, mig eller sofa. Men virker din glad for løbegården? :)
http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=11234
Hamsteren kan komme ud, men det smart hvis man sidder og holder øje med den, indtil den opdager den kan komme ud. Den vil kun prøve at komme ud og ikke rigtig lege der efter lidt tid
Futte og Silke har en lille bro, et hjul, en klatre ting, en bide ting og snart kommer der også toilet ruller ind (er ved at samle lidt sammen
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
-
Chagos Mutti
Jeg kan se det er en guld på billederne, kan en dværg mon også kravle over eller måske klemme sig imellem trammerne?
Hvor tit ændre i indretningen af buret?
Og hvad har I brugt af proteiner?
Min har også sådan en snackstang, men den har den ret sjældent, for når den har den i buret spiser den ikke andet! Så det er hvis den skal forkæles lidt ekstra eller hvis jeg er væk længere tid end normalt, så er det lidt ekstra underholdning

Hvor tit ændre i indretningen af buret?
Og hvad har I brugt af proteiner?
Min har også sådan en snackstang, men den har den ret sjældent, for når den har den i buret spiser den ikke andet! Så det er hvis den skal forkæles lidt ekstra eller hvis jeg er væk længere tid end normalt, så er det lidt ekstra underholdning
Jeg har en del "legetøj" som jeg rokerer rundt med i de to bure og "løbegården" (vores gamle badekar - der sjældent er i brug til andet end hamselegeplads
). . . . løbehjul, sandbad, toilet, forvasket mursten, toiletruller, vipperør, alm. trævippe, grenrør, huse i træ, huse i keramik, huse i plastic, senge, klatreplateau, to slags træbroer og barkstykker i forskellige størrelser. Noget af det mine er gladest for - foruden deres sandbade og selvfølgelig løbehjul - er et stort ruflet barkstykke. Jeg stiller det op ad siden - lidt på højkant - og gemmer godbidder i "barkhullerne". Det er sjovt for dem at klatre rundt på og finde mad + giver en god udkigspost + de elsker at sidde under det og hygge. Noget andet de elsker er deres træhuse med fladt tag, hvor jeg har "klistret" en Nobby seng fast (med dobbeltklæbende tape under sengebunden). Sengen bruger de meget efter jeg satte dem fast på hustaget (og klistrede en stige fast til dværghamsen).
Jeg ændrer kun på indretningen når jeg gør burene rene. Det sker ca. en gang hver 4. uge. . . de har bure på ca. 75 cm.
Vedrørende proteiner skifter jeg imellem kattetørfoder, hundetørfoder og hundekiks. Når de får kattetørfoder er det et stk. pr. dag.
Det er en dværg du har ikke?. . . så kan jeg anbefale dig - som lidt lækkert - at købe hirsekolber og klippe i mindre stykker. Det elsker vores Vaks at sidde og nulre med. Guldhamsen gider ikke. . . hun vil hellere have youghurtdrops (dem gider dværgen så til gengæld ikke rigtigt).
Solsikkefrø er et hit i begge bure. . . og græskarkerner (med skal)
.
Vedrørende proteiner skifter jeg imellem kattetørfoder, hundetørfoder og hundekiks. Når de får kattetørfoder er det et stk. pr. dag.
Det er en dværg du har ikke?. . . så kan jeg anbefale dig - som lidt lækkert - at købe hirsekolber og klippe i mindre stykker. Det elsker vores Vaks at sidde og nulre med. Guldhamsen gider ikke. . . hun vil hellere have youghurtdrops (dem gider dværgen så til gengæld ikke rigtigt).
Solsikkefrø er et hit i begge bure. . . og græskarkerner (med skal)
jeg ændrer indretningen når buret skiftes..
så har jeg lidt forskelligt der kommer ind eller ud af buret eller bare rokeres rundt så det er et andet sted i buret.
jeg har:
en hamsterbold (tror den kun er 18 cm i diameter), rør, toiletrør, tom kakaodåse, tomme æsker fra is og frosne pizzaer, plastikstige, hus(har kun et tilbage da hun havde fået et gnaveflip på det andet), sådan en man sætter stearinlys i for at holde tepotten varm, plastik urtepotte med hul i bunden(som det faktisk var en anden hamster der lavede), hvid madskål fra et fuglebur.
alle disse ting placeres så der er gange eller gemmesteder for hamsteren forskellige steder i buret.
derudover har hun et hjul, og en vandflaske der er fast inventar.
Jeg har toppen fra et andet bur hvor rørerne hørte til som jeg bruger som ekstra etage.
Her er lidt billeder fra forrige skift af buret.

Det var dengang hun stadig havde det røde hus, som hun endte med at æde det meste af bagsiden af.
Jeg har endnu ikke rigtig oplevet at der var noget af det hun ikke gad at bruge.. hun er meget glad for den der tepottevarmer.. der sidder hun tit i og kigger på os og føler sig som snigerhamster..
så har jeg lidt forskelligt der kommer ind eller ud af buret eller bare rokeres rundt så det er et andet sted i buret.
jeg har:
en hamsterbold (tror den kun er 18 cm i diameter), rør, toiletrør, tom kakaodåse, tomme æsker fra is og frosne pizzaer, plastikstige, hus(har kun et tilbage da hun havde fået et gnaveflip på det andet), sådan en man sætter stearinlys i for at holde tepotten varm, plastik urtepotte med hul i bunden(som det faktisk var en anden hamster der lavede), hvid madskål fra et fuglebur.
alle disse ting placeres så der er gange eller gemmesteder for hamsteren forskellige steder i buret.
derudover har hun et hjul, og en vandflaske der er fast inventar.
Jeg har toppen fra et andet bur hvor rørerne hørte til som jeg bruger som ekstra etage.
Her er lidt billeder fra forrige skift af buret.

Det var dengang hun stadig havde det røde hus, som hun endte med at æde det meste af bagsiden af.
Jeg har endnu ikke rigtig oplevet at der var noget af det hun ikke gad at bruge.. hun er meget glad for den der tepottevarmer.. der sidder hun tit i og kigger på os og føler sig som snigerhamster..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
-
kathrine8D
Mine elsker løbegårdenChagos Mutti skrev:Jeg overvejer også at købe sådan en løbegård, men jeg ved bare ikke om det er pengene værd. Den løber normalt på min seng, mig eller sofa. Men virker din glad for løbegården? :)
Jeg har også en guldhammi, men han kan slet ikke finde ud af at komme over. Desuden har han så travlt med at undersøge og pusse sig at han ikke engang prøver:) Har hellere ikke haft problemer med dværgene. De kan ihvertfald ikke komme ud
Jeg ændrer også min indretning engang i mellem for aktivering
Kærlige hamster hilsner Kathrine.
-
Chagos Mutti
Så er det nye legetøj købt til min dværg og taget i brug
Den er nu den heldige ejer af en bro, gynge, mad skål, vandflaske, et af de der super dejlige løbehjul, sandbad, træhus, trætårn som fylders med spåner og hø, trætunnel og en bunke æblegrene
Og den er kommet over i sit midlertidige bur, som er en del større end det gamle
Den er nu den heldige ejer af en bro, gynge, mad skål, vandflaske, et af de der super dejlige løbehjul, sandbad, træhus, trætårn som fylders med spåner og hø, trætunnel og en bunke æblegrene
Og den er kommet over i sit midlertidige bur, som er en del større end det gamle
-
AnetteFrost
Ang. ekstra proteiner, der kan anbefales Katte eller hunde tørfoder.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk