Carefresh Colors

Beskrivelse mangler
BittéHamstereN

Carefresh Colors

Indlæg af BittéHamstereN » 26. feb 2010 20:01

Min mor og jeg var en tur i Styr På Dyr i dag og der så faktisk rigtig godt ud :thumb: Så opdagede jeg noget underligt bundmatriale i deres to "guldhamster unger bure". Det var babyblåt og lysserødt :shock: Så gik jeg hen til gnaver tingene, og der var bundmatrialen - S, M og L udgaver. Jeg tog en pakke blåt med op til kassen og spurgte hvad det var. Det var så det helt nye, meget brugt i USA. Det skulle være supert til at suge, kan bruges til reptiler (slanger) kanin, marsvin, rotter, mus, nogen fugle ( :shock: ) og hamstere. De skulle ikke kunne side fast i det, som med hamstervat (jeg spurgte selvfølgelig om det :oops: ) men man skulle bare sørge for de ikke spiste store mængder af det.

Uden på pakken stor der, at det ikke lugter, er sikkert, absorbere godt, holder i lang tid og er miljø venligt.

Er det noget jeg bør prøve at bruge, det er jo bundmatriale (og oveni købt rigtig fint :lol: ) Nogen der kender det eller har erfaringer med det :wink:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Riqo

Indlæg af Riqo » 26. feb 2010 20:27

Jeg så det også da jeg var i Zoozity, men jeg ved ikke om det er godt. Men jeg kunne godt tænke mig at vide det  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2010 20:38

Der er vist en del fra England og USA som bruger det.
Jeg har aldrig selv prøvet det - kun set det, og umiddelbart var det ikke noget jeg ville bruge som andet end redemateriale :oops:  
jeg ville ikke bryde mig om at lade dem gå på "papir" - slet ikke farvet papir!

Når papir kan holde på lugt, som dem fra England siger det kan, så er det behandlet på en eller måde ud over at være blevet farvet...
ikke lige noget jeg ville lade mine hamstere gå i
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 27. feb 2010 17:13

Vil det være "farligt" at prøve det 14 dage (til næste bur skifte) bare for at finde ud af mere om det. Det ligner faktisk bare store stykker farvet pap eller lign :roll:  :?:
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 27. feb 2010 22:01

Burene skulle skiftes i dag, så jeg prøvede CareFRESH. Så kan jeg jo også samle mine egne erfaringer om det :oops:

Men i får da lidt billeder af det og burene :wink: :

Vi starter med (Biil's) Silkes "logo":
Billede

Hendes bur:
Billede

Og hende, det lyserøde står godt til hende :lol:  :
Billede

Og så skal vi også havde (Malthes) Futtes "logo":
Billede

Og hans bur:
Billede

Og ham selv, blå og cream er så nuttet :oops: :
Billede

Nogen der kan se en sammenhæng mellem deres bure, Silkes bur står til venstre på mit værelse og Futtes står til højre.. :lol:

Emily

Indlæg af Emily » 27. feb 2010 23:16

Jeg tror ikke der sker noget på 14 dage og heller ikke his du bruger det i længere tid. Hvis der sker hamsteren noget tror jeg ikke det vil være noget der kan ses, dermed ikke sagt det er godt. (der er jo sikkert også blevet lavet tests på det)

Men sødt ser det ihvertfald ud og smart med de forskellige farver :-)
--Emily--

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 27. feb 2010 23:25

Emily skrev:Jeg tror ikke der sker noget på 14 dage og heller ikke his du bruger det i længere tid. Hvis der sker hamsteren noget tror jeg ikke det vil være noget der kan ses, dermed ikke sagt det er godt. (der er jo sikkert også blevet lavet tests på det)

Ja farvene er nu søde :oops: Men i USA har de mange flere farver, rød, gul, hvid, grå, grøn, lilla og "mange farvet" og selvfølgelig også blå og lyserød.. Men altså USA har også lyserøde og blå pudler :?

Emily

Indlæg af Emily » 28. feb 2010 18:59

BittéHamstereN skrev:
Emily skrev:Jeg tror ikke der sker noget på 14 dage og heller ikke his du bruger det i længere tid. Hvis der sker hamsteren noget tror jeg ikke det vil være noget der kan ses, dermed ikke sagt det er godt. (der er jo sikkert også blevet lavet tests på det)

Ja farvene er nu søde :oops: Men i USA har de mange flere farver, rød, gul, hvid, grå, grøn, lilla og "mange farvet" og selvfølgelig også blå og lyserød.. Men altså USA har også lyserøde og blå pudler :?
hehe det siger jo lidt ;-)
--Emily--

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 28. feb 2010 20:44

Emily skrev:
BittéHamstereN skrev:

hehe det siger jo lidt ;-)
Ja, det siger USA er gak gak :lol:  :lol:  :lol:

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 1. mar 2010 20:23

Det ser fint ud, med farvene. :D
Men det er vist godt du liige tester det først. :wink:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 2. mar 2010 21:18

kathrine8D skrev:Det ser fint ud, med farvene. :D
Det virker rigtig godt indtil videre og det der er tisset i er meget nemmere at få ud, end hvis det er spåner :D

LUX

Indlæg af LUX » 3. mar 2010 10:48

Har nu undersøgt sagen lidt mindre da vi har fået tilbudet om at forhandle det, og det virker lidt lovende (dog dyrt..)

Ifølge producenten, er det ikke skadeligt at dyrene spiser det, men det kan forårsage forstoppelse hvis det bliver indtaget i store mængder..

Det findes i tre varianter, en der heder "natural" som skulle være rigtigt godt og er i "naturfarver".., en der heder "Ultra" som skulle være helt fantastisk, og er helt vidt, og så dem i farver, som skulle være det samme som natural, bare ikke i naturfarver...

De lover at farverne ikke er skadelige, og at de ikke smitter af på dyrene..
Det der skulle være særligt godt ved strøelsen er at de skulle absorber ammoniak helt fantastisk godt, og at det er rengjort på sådan en måde at det skulle forhindre bakterie og mug i at kunne fremkomme i samme grad som i traditionelle strøelser...

Jeg tror at det må prøves, for at se hvad det dur til.. i værste fald kan det nok bruges som redemateriale, blandes op med noget alm. strøelse eller bruges på andre måder :D

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 3. mar 2010 18:38

BittéHamstereN skrev:
Det virker rigtig godt indtil videre og det der er tisset i er meget nemmere at få ud, end hvis det er spåner :D
Oki. :wink: Syntes det ser spændende ud, og hvis det er godt nok og ikke skadeligt, så skal det helt klart prøves :oops:  :P  :D

Lux: Hvis i får det, hvad kommer det så til at koste? :)
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

LUX

Indlæg af LUX » 3. mar 2010 19:38

kathrine8D skrev:
BittéHamstereN skrev:
Oki. :wink: Syntes det ser spændende ud, og hvis det er godt nok og ikke skadeligt, så skal det helt klart prøves :oops:  :P  :D

Lux: Hvis i får det, hvad kommer det så til at koste? :)
Angiveligt har det en vejledende usalgspris på 49,- for en 14L og 199,- for 60L.. som sagt regner jeg kun med at det bliver den naturfarvet version, men hvis der er nogle her inde der gerne vil prøve de lidt "poppet" farver, og overvejer at bestille gennem LUX, så sig endeligt lige til.. så kan de specielt bestilles samtidigt.. sender bestillingen afsted her senere i aften..

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 4. mar 2010 00:36

jeg må tilstå at nu har jeg prøvet en del forskellige redemateriale, men jeg kunne ikke finde på at give mine hamstere papir, det synes jeg er spild af penge, så kan man ligeså godt anvende alm toiletpapir. Det er meget billigere og lige så let at gøre rent. Har prøvet noget lignende fra Maxizoo og jeg råber ikke hurra for det, desværre.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Låst