Du får lige min mening også.
Det lyder som et virkeligt spændende projekt og jeg overvejede da også noget lignende med mit hamster bur i starten, altså at gøre det naturtro. Derfor har min hamster nærmest kun ting i træ, ulempen er, at det er mere besværligt at gøre rent end plastik som man kan vaske grundigt med varmt vand og diverse sæber.
Jeg har generelt en lille skræk overfor plastik planter, synes ikke det er pænt, og så ville jeg som alle andre også være bekymret for om hamsteren når dem og falder ned eller forsøger at spise af dem... Jeg ville nok overveje at sætte et styks bomuld stof fast i toppen i stedet. Jeg ved stof 2000 har noget som er en kombination af bomuld og polyester sidst jeg tjekkede med super realistisk græsmotiv, virkelig frisk at se på, man kunne jo også lave en himmel i stedet og gå efter noget lyseblåt stof, gerne med sky print! :)
Ved godt de der til udluftninger sikkert vil være pænere sorte, men jeg tror bestemt ikke den lille har godt af at indtage maling, når den forsøger at bryde ud af sit bur... Så hvis de skal males er det vel kun på den side som ikke er i skabet? For det andet virker to af lidt, virkelig lidt, hvis der ikke er udluftning i toppen også, hvor du vil montere planter, det er jo et stort bur.
Min ene hamster har et ret stort tremmebur, større end hvad mange har, og der er ikke monteret lys. Ser det som spild af penge at montere lys, ville frygte den lille hamster kunne få fat i det og få stød og så skulle jeg konstant være bekymret for temperaturen ved lampen, da de jo kan blive pisse varme. Huske at slukke og tænde det hver dag.
Jeg har en meget svag lommelygte, tvivler på stavningen er korrekt, som jeg bruger, hvis jeg skal tjekke, hvad de små laver om natten og ikke gider have alt lyset tændt.
Sidebeklædning til buret indvendigt, kunne være flot med bark eller andet, men her skal man igen huske, at den lille hamster vil bruge det til at kravle på og derved nå loftet med plastikplanter og lampe... Min hamster kan kravle lodret op af min sofaryg feks... Jeg ville evt overveje at beklæde loftet i samme materiale som siderne.
Jeg synes hamp giver et flot bundlag, fordi det er en tand mørkere end almindelig bundmateriale.
Forresten, hvad vil du gøre med dens hjul for, at det passer ind?
Hvad er bunden af buret lavet? Det skal jo helst ikke være et materiale som suger alt for meget fugt til sig... Ved ikke hvor højt bundlag du vil lave for det kan jo godt give lidt problemer med dit valg af åbning af buret, tænker jeg... Altså at det vælter ud, hver gang du skal snakke med dyret.
Med Venlig Hilsen
Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.