temperament.

Beskrivelse mangler
Låst
zenta

temperament.

Indlæg af zenta » 2. apr 2010 17:55

Nu er jeg som sagt helt ny og dejlig blåøjet i forhold til de forskellige arter, men har overvejet at få et guldhamster pga. størrelsen.

men hvordan er deres temperament og hvordan er det i forhold til andre hamsterarter, kan i også fortælle lidt om dem?

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 2. apr 2010 18:17

Altså det er jo lidt forskelligt fra hamster til hamster :wink:.
Men har selv en deeejlig guldklump, og syntes at de er helt fantastiske,
også fordi de ikke (altid :lol: ) er så speedy som dværgene :D.
Hvis man bruger tid nok på dem, er det helt utroligt at så lille et dyr kan blive så tam :D.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Wampi

Indlæg af Wampi » 2. apr 2010 18:19

Der er meget stor forskel fra hamster til hamster uanset art...

tror vidst det beskriver bedst det vi blev enige om i nogle af de andre tråde omkring det  :wink:

Jeg har f.eks. oplevet guld som dem med det roligste temperament, mine vinterhvide hunner blev arrige da de blev ældre og min vinterhvide han blev bare som han hele tiden havde været utrolig rolig og godmodig..

Der er andre der oplever det modsat.. at det f.eks. er hannerne der er mere hidsige.. eller at guldhamsteren var den der var sværest at få tam og rolig...

Det hele kommer an på hvor meget energi man selv ligger i at gøre dem tamme og rolige, og hvad deres gener er... Førstnævnte er egen erfaring og sidstnævnte et gæt udfra erfaringer med dyrehandlerdyr vs avlerdyr..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Majlund

Indlæg af Majlund » 6. apr 2010 07:23

Her har jeg haft 2 dværge forinden den jeg har nu + den guldhams jeg har nu. For mig har det været sådan at alle dværgene blev hurtigere tamme end guldhamsen (måske fordi guldhamsen er en hun og de har ry for at være mere "jumpy" end hannerne til at begynde med). . . men til gengæld er guldhamsen så nu den der gider sidde stille længst og blive nusset hos mig + virker mest "morsyg" :lol: . Jeg kan anbefale både dværge og guld. . . kan slet ikke forestille mig vi kun havde den ene slags her :oops:  :lol: . . . men hvis det umiddelbart er guldhamser der tiltaler dig mest, er det da klart sådan en du skal starte med :D . Hverken guldhams eller dværge har været aggressive her, som nogle oplever. . . så tror det er meget rigtigt, at det også handler om den enkelte hamsteres temperament.

Låst