Godaften :D
Jeg er lige kommet hjem fra ferie og opdager at der er møl i begge hamsterbure :x ØV! Og da jeg inden ferien for første gang gav hamsterne en gravekasse med ugødet spagnum ville jeg høre om det kan være spagnummen de er stammet fra?
spagnum og møl
møl kan komme næsten alle steder fra... alt det kan få nærring fra...
lige fra foder til spagnum, til mel og havregryn ude i køkkenet, eller hundens foder...
Det vigtigste er næsten at få alt "spiseligt" for møl i plast og/eller metal bøtter, så møllen ikke kan få nærring - så de ikke formere sig...
lige fra foder til spagnum, til mel og havregryn ude i køkkenet, eller hundens foder...
Det vigtigste er næsten at få alt "spiseligt" for møl i plast og/eller metal bøtter, så møllen ikke kan få nærring - så de ikke formere sig...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Nu har spagnummen stået på loftet i den store pose vi købte det i.. Ellers er det kommet direkte ind i burene... Foderet står i en tæt lukket plastikkasse... Men nu har jeg ikke passet dem i ferien så måske den ikke har været lukket hele tiden.. Heldigvis har jeg kun set tre møl indtil videre og alt må blive renset og vasket imorgen...