Udebur vinter.

Beskrivelse mangler
Låst
nomis

Udebur vinter.

Indlæg af nomis » 20. aug 2010 19:51

Jeg har følgende type bur.
http://www.myupload.dk/showfile/5904024c40e.jpg
Det er et modificeret kanin bur så de har temmelig meget plads.
Vil det være muligt for et hamster at overleve en dansk vinter i det bur?

Hvis ikke som standart så overvejede jeg at fylde hele bunden op med jord.
Dvs et lag på en 20-30 cm som de eventuelt kan grave sig ned i som i naturen.

De kommer til at bo der to hamster. Mor og Datter. Hvis muligt..
Jeg har næsten lige købt nyt hamster efter min gamle døde over sommeren.
Det viste sig dog at den var gravid og den har nu fået fire unger. Tre hun og en enkelt han.... Tror jeg... :-)
Jeg har tænkt mig at beholde den ene hun.
De tre andre kan butikken tage retur enten frivilligt eller ved at jeg slipper dem løs i butikken.

Men tilbage til spørgsmålet. Kan de leve der vinteren over?

Mvh Simon

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. aug 2010 20:48

hamstere kan ikke tåle at gå ude om vinteren.

hamstere er også solitære dyr og skal gå alene
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

>>Ida<<

Re: Udebur vinter.

Indlæg af >>Ida<< » 5. nov 2010 19:52

Hamstere må ikke gå 2 & 2! De flår hinanden i stykker! Desuden vil en hamster aldrig kunne overleve en vinter udenfor. :)
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Tine Clausen

Indlæg af Tine Clausen » 6. nov 2010 00:14

Hej Simon

Jeg menes at have læst at det ikke er en god ide at lade dem gå ude om vinteren, men hæng mig ikke op på det. :roll:

Undskyld simon, men jeg skriver mest, fordi det er simpelthen belastende at der ikke bliver svaret særlig meget på spørgsmålet - derimod det samme som der altid bliver sagt - at to hamstere ikke må gå i bur sammen.

Det er jeg godt klar over, og det tyder også på at Simon er klar over der kan være vanskeligheder siden han skriver "Hvis det er muligt" - desuden er det slet ikke det han spørger om. Så slap lige af.
Mvh. Tine - og Whopper, Kimmie og Cirkeline.

kwo

Indlæg af kwo » 6. nov 2010 07:55

Nu skriver du ikke hvad slags hamster det drejer sig om.

Men guldhamstere lever i varme områder i Mellemøsten og er slet ikke vant til danske vintertemperaturer.
Nogle dværghamstere kommer fra meget kolde egne af Sibirien, og man kunne derfor godt tænke at de kunne overleve her i vores vinter. Men man skal jo huske på at de graver dybe gange under jorden og forer rederne godt, og dernede er temperaturen slet ikke den samme som oppe på overfladen (at fylde 20-30 cm jord i dit bur tæller ikke, da det stadig vil være oppe på overfladen og udsat for vind og vejr). Og når der ligger et tykt lag sne oven på jorden, så laver de gange under sneen for at komme rundt og finde lidt føde. Der virker sneen som et beskyttende lag mod vinden og holder på den smule varme der kommer fra jorden.

Så kort sagt så vil en hamster (uanset art) ikke kunne overleve i et bur udenfor i den danske vinter.
Kenneth Worm

Låst