Hej med jer.
Jeg har købt en sød lille guldhamster for 3 dage siden, og den ser ud til at trives godt, dog har jeg et par spørgsmål:
Hamsteren er ca. 7 uger, den har et fint bur med 3 etager, rør, hjul og et lille hus. Den kravler glad rundt, og går ofte armgang i tremmerne. Den bruger dog overhovedet ikke sit løbehjul, er det normalt? - Hvordan får man den til at bruge det? Hjulet er 15 cm i diameter, er det stort nok?
Hamsteren har i nat flyttet en masse træspåner og toiletpapir op på øverste etage, og bygget rede der. Den sov ellers før i bunden, hvorfor har den gjort det? (flyttet reden altså)
Jeg har kun én gang set hamsteren drikke af sin vandflaske. Det ser ikke ud til at der forsvinder noget vand. Er det noget der bør bekymre?- er det bedre med en vandskål?
Nu bliver det snart vinter, - skal jeg sørge for at der er en bestemt temperatur hvor hamsteren bor, eller betyder det ikke så meget?
Håber at få besvaret alle mine spørgsmål.
KH
Ny med hamster
-
Hej
Tillykke med din nye hamster.
De flytter gerne rundt på deres rede, så du skal bare lade den selv bestemme, med mindre der er stor risiko for at den kan falde ned.
Hjulet er alt for lille, en guldhamsters hjul skal ikke være mindre end 22 cm. De har meget stort glæde af det, da de i naturen løber mange kilometer i døgnet, så jeg vil råde dig til at købe et større. Du skal dog være opmærksom på, at der findes mange uegnet hjul i handlen, så du bør undersøge om det er stabilt og at det ikke har steder hvor hamsterens ben eller klør kan komme i klemme, jeg vil anbefale et Wodent Wheel hjul.
Hamstere drikke ikke særlig meget, en vandflaske er klart at foretrække frem for en skål, men du skal selvfølgelig være sikker på at den virker.
Med hensyn til temperaturen så skal hamsteren bare stå i almindelig stuetemperatur uden træk, dog ikke i direkte sollys eller over en radiator, da den ikke kan tåle kraftig varme.
Håber jeg besvarende dine spørgsmål.
Tillykke med din nye hamster.
De flytter gerne rundt på deres rede, så du skal bare lade den selv bestemme, med mindre der er stor risiko for at den kan falde ned.
Hjulet er alt for lille, en guldhamsters hjul skal ikke være mindre end 22 cm. De har meget stort glæde af det, da de i naturen løber mange kilometer i døgnet, så jeg vil råde dig til at købe et større. Du skal dog være opmærksom på, at der findes mange uegnet hjul i handlen, så du bør undersøge om det er stabilt og at det ikke har steder hvor hamsterens ben eller klør kan komme i klemme, jeg vil anbefale et Wodent Wheel hjul.
Hamstere drikke ikke særlig meget, en vandflaske er klart at foretrække frem for en skål, men du skal selvfølgelig være sikker på at den virker.
Med hensyn til temperaturen så skal hamsteren bare stå i almindelig stuetemperatur uden træk, dog ikke i direkte sollys eller over en radiator, da den ikke kan tåle kraftig varme.
Håber jeg besvarende dine spørgsmål.
Hej igen.
Jeg har kigget lidt på nettet efter de dér Wodent hjul.
Jeg er dog i tvivl om hvilket jeg skal vælge.
på LUX-shoppen anbefaler de det lille hjul (Diameter = 20cm)
http://lux-shoppen.dk/wodent-wheel-lille-p-209.html
Er det godt nok, eller er jeg nødt til at købe en større model?
Jeg har kigget lidt på nettet efter de dér Wodent hjul.
Jeg er dog i tvivl om hvilket jeg skal vælge.
på LUX-shoppen anbefaler de det lille hjul (Diameter = 20cm)
http://lux-shoppen.dk/wodent-wheel-lille-p-209.html
Er det godt nok, eller er jeg nødt til at købe en større model?
-