Jeg er en noget bekymret nybagt guldhamsterejer.
Min hamster har det med mindst én gang om dagen at opføre sig meget hyperaktivt (spæner rundt i buret og ser forvirret ud). Grunden til at jeg bekymrer mig er, at han når han er hyperaktiv ynder at kravle op i tremmerne i loftet af sit bur og hænge i alle fire ben, hvorefter han giver slip med bagbenene og hænger og dingler før han falder ned i bunden af buret... Buret er ikke særlig højt (hans fødder er kun 2-3 cm fra at kunne røre underlaget når han hænger i forpoterne), men alligevel er jeg bange for at han kan komme til skade når han gør det - enten ved faldet eller at han kan forstrække noget. Tror I han kan komme til skade ved det? Tænker om jeg burde få et bur uden tremmer i loftet... Det undrer mig også en del at han overhovedet gør det... Jeg har overvejet om det er fordi han keder sig og gerne vil ud og løbe, men når jeg så sætter ham ud i løbegård på gulvet, så koncentrerer han sig kun om at prøve og bryde ud af ét af hjørnerne...
Lige en anden ting, nu jeg er igang, er der nogen der ved om der er noget mål for hvor stort et løbehjul til en guldhamster skal være i diameter for at det er godt at løbe i?
Håber der er nogle erfarne guldhamsterejere, som har tid til at hjælpe

På forhånd tak. Mvh. Julie (og hamsteren Futte)