Engelske guldhamstere

Beskrivelse mangler
Låst
Silence

Engelske guldhamstere

Indlæg af Silence » 9. okt 2010 22:43

Hej
Jeg er flyttet til England og har nu en engelsk hamster. Jeg har længe gået og tænkt over, hvordan den engelske og danske hamster kan være så forskellig.
Min hamster her i England er en ganske almindelig guldhamster, men hun ligner overhovedet ikke de hamstere jeg har haft i Danmark.
Mens de danske hamstere er små og nuttede og allermest ligner mini-bjørne, ligner engelske hamstere små mus. Hovedet er meget spidst, og kroppen er slank, og lang - ikke bjørneagtig..

Jeg har læst emnet om svenske hamstere, måske nogen kendte til baggrunden for engelsk hamsteravl eller idealerne for en engelsk hamster??

- Silence

kwo

Indlæg af kwo » 10. okt 2010 05:25

Umiddelbart burde det jo ikke være sådan, da England var et af de første (hvis ikke det første) lande til at få hamsterforeninger, og har adskillige af slagsen, så dér af alle steder burde mange jo avle efter hamstere af god standard.

Men uvidende grossister, der bare skal sprøjte så mange dyr ud som muligt på kortest mulig tid, kan vel også ødelægge meget i sådan et land.

Har du et billede af din hamster? Kunne være sjovt at se forskellen.
Kenneth Worm

Bella

Indlæg af Bella » 10. okt 2010 07:59

Aner det ikke, men er da blevet nysgerrig efter at se billeder af din engelske guldhamster :)
Hvordan er vægten og længden på den ?
Hamsterlige hilsner fra Bella og guldhamsterne Gurli, Georg, Gloria samt alle ungerne :-)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. okt 2010 17:38

Er du sikker på at du ikke har fået solgt en dvæghamster under navnet guldhamster?
når du siger museagtig tænker jeg straks Kinesisk dværghamster: http://www.members.shaw.ca/petitepaws/chdwf.html

Vi vil meget gerne se billeder af din hamster.  :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Silence

Indlæg af Silence » 11. okt 2010 16:28

Jeg sender nu nogle billeder af både min engelske guldhamster og mine danske..
måske er det lettere at se forskellen
Vedhæftede filer
ewt.jpg
Et andet billede af Hannah
ewt.jpg (65.91 KiB) Vist 2378 gange
awst.jpg
Er dette min engelske guldhamster, som jeg synes ser noget spids og lang ud..
Hannah
awst.jpg (71.36 KiB) Vist 2378 gange
Jane 2009 3.jpg
Jane 2009 3.jpg (224.46 KiB) Vist 2378 gange
wet.jpg
Danske Jane
wet.jpg (40.12 KiB) Vist 2378 gange
Toto.10.JPG
Mens dette og de næste to billeder er mine tidligere danske guldhamstere..
Toto
Toto.10.JPG (144.16 KiB) Vist 2378 gange

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. okt 2010 16:55

Det er skam en ganske almindelig Guldhamster du har dig, den ser skam lige så dansk ud som noget andet.
Men der er forskel på alle hamstere hvor tynde/buttede de er og hvor lange de er i hovedet.

Du skal også tænke på at begge dine danske Guldhamstere er langhårede, hvor den engelske er korthåret, og at det kan gøre en kæmpe forskel. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Låst