Hr. Hamster kan ikke bade :(

Beskrivelse mangler
Låst
Gittøh

Hr. Hamster kan ikke bade :(

Indlæg af Gittøh » 19. okt 2010 22:22

Hr. Hamster kan ikke finde ud af at sandbade, og han er blevet ret fedtet på ryggen.
Er der en måde at lære ham at sandbade på?

jeg har prøvet at sætte ham ned i en skål hvor der kun var sand, men han graver bare eller slikker på sandet.

Nougat

Indlæg af Nougat » 19. okt 2010 22:35

Min(som er bror til Hr.Hamster) ;-), sidder også mest i sit sand, graver i det og bruger det til at tisse i. Min vinterhvide, derimod, ruller rundt i sit sand, så den har sand over det hele. Min gamle guldhamster gravede og tissede også kun i sit. Så der er nok stor forskel på hvordan, og hvad de bruger deres sand til. Bare sørg for at skifte dens sand ofte. Så der ikke er alt for meget tis og skidt i :-)
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Gittøh

Indlæg af Gittøh » 19. okt 2010 23:56

hm :/

det er nok bare mig der er vant til at gnaverne bader med det samme, men nu har jeg også mest holdt ørkenrotter haha

hvad kan man ellers gøre før at han kan blive lidt ren?

Nougat

Indlæg af Nougat » 20. okt 2010 00:17

skal ikke kunne sige det. Men tror ikke der er ret mange andre muligheder, end at de har et sand bad.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Majlund

Indlæg af Majlund » 20. okt 2010 01:50

Har endnu ikke selv haft en dværghamster der ikke yndede at rulle sig inderligt i sit sandbad. . . men tror ikke du kan gøre andet end - som også nævnt - at sørge for chinchillasandet er rent og indbydende. Man må ihvertfald ikke decideret vaske sin hamster, hvis det er det du tænker på.

websol

Indlæg af websol » 20. okt 2010 09:56

:D Hr. Hamster er jo en Guldhamster, og langpelset ik  Gittøh..  

jeg har i mine 3 mdr med Pjusketingen oplevet at han har være nusset og småfedtet i pelsen bagtil, men jeg børster ham hver dag med en blød børste, jeg har købt i søsterene gren, det er en ansigts børste, pris under 6 kr...  han bliver akrasiv, når han ser en tandbørste..
han får ordnet pels hver dag..
Han tisser også kun i sandet og smågraver i der, ordner porter næse ansigt i det, men aldrig set ham rulle sig i det..
Billede
hans pels, han er 2 år og 3 mdr snart så han er ikke for pæn i pelsen.. børsten ses på billed..
Billede
Her sider han i sit sandbad..
Senest rettet af websol 21. okt 2010 14:51, rettet i alt 3 gange.
Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 20. okt 2010 10:09

Nååårh. . . Det er en guldhamster! (den havde jeg ikke lige fanget :wink: ). Jamen guldhamstere ruller sig jo slet ikke i deres sandbad. De graver i det og når de virkelig "stor-bader" kaster de sandet op på/over sig selv. Der er ikke andet for dig at gøre så end igang med at børste hamsen reglmæssigt, eksempelvis med en blød tandbørste.

nicoline

Indlæg af nicoline » 20. okt 2010 10:35

Han er vel nok fin, og nysgerrig er han da vist også ;-)
Jeg tror nu, at de er ligesom vi mennesker – har deres egen personlighed – visse ”passer på deres udseende”, mens andre bare er ligeglade…
Jeg ville også bare børste ham lidt oftere.

Låst