hjælp han bider!

Beskrivelse mangler
Låst
alice1806

hjælp han bider!

Indlæg af alice1806 » 25. okt 2010 14:44

hej jeg fik mit hamster for ikke så mange dage siden, og jeg har gjort ham ret tam. han spiser af min hånd, og er virkelig glad for at lege. Men nu er han begyndt at bide :hgrin:  ! han bider i mine negle... er det fordi jeg har lange negle? :?: altså jeg vasker hænder inden jeg tager ham op (hvis jeg nu har noget på dem), og har prøvet at sætte ham ned men han nægter at gå ned af min hånd! :hroll: hvad skal jeg gøre, og hvorfor gør han det?
PLZ HJÆLP MIG!
PS. HAN BIDER OGSÅ ANDRE, MEN IKKE SÅ MEGET.

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 26. okt 2010 12:05

Har ingen anelse. Desværre  :(

Majlund

Indlæg af Majlund » 27. okt 2010 09:00

Jeg tror godt dine lange negle kan spille ind (min dværg kan godt finde på at nippe i mine hvis de bliver for lange - han bider dog ikke). . . og hvis hamsteren stadig er en unge, er den stadig ved at finde ud af hvad dine fingre i grunden er for nogle. Så der er håb om at han holder op igen når han er færdig med at "undersøge". Prøv evt. at klippe neglene korte og se om det ikke hjælper. Ellers prøv at dyppe din finger i youghurt naturel. Min dværg elsker at slikke det af min finger. . . og det er måske at foretrække at han slikker på din finger straks han ser den fremfor at han bider i dine negle.
Mht. at han ikke vil gå ned af din hånd. . . er det vist bare tegn på at han nyder dit selskab og alt det hånden står for :wink: Prøv at tage ham forsigtigt af med den anden hånd. Håber det hjælper. . . han lyder forresten som en rigtig dejlig lille hamster. . . Er han en dværg? (de har mere tendens til at nippe i negle/fingre end guldhamstere har er ihvertfald min erfaring).

Låst