Hamster - transport?

Beskrivelse mangler
Låst
mette

Hamster - transport?

Indlæg af mette » 12. nov 2010 16:37

Jeg har haft dværghamstre, mens jeg boede hjemme ved mine forældre. Nu bor jeg dog for mig selv, men vil rigtig gerne have en dværghamster igen.
Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg kan gøre, hvis jeg fx. skal hjem til mine forældre nogle uger til jul eller sommer, eller bare i en weekend? Jeg bor alene og har ikke lige nogen, jeg kan få til at komme og se til den, og det er lidt besværligt at have den med i tog..

Wampi

Indlæg af Wampi » 12. nov 2010 21:14

Altså en hamster kan godt være alene i et par dage så længe man sørger for der er rigeligt med mad og vand og at den ikke kan komme i klemme mellem ting i buret.

mht. vand er det bedste egentlig en vandflaske da der er mindre risiko for at den når at tømme den...

Hvis du er væk i længere tid ville jeg nok tage den med...

Man kan købe/lave en transportkasse til hamsteren og så have et lille bur med der er dens feriebur... F.eks. kunne du købe en bold at tage med så den stadig kan aktiveres når du er afsted...

En dværghamster kræver heller ikke lige så stort et bur som en guldhamster, og så længe den er aktiveret så er den lykkelig...

De fleste hamstere jeg har haft, har altid bare lagt sig til at sove under transporten og så vågnet når vi nåede frem... Havde f.eks. mine guldhamstere med på tur til LANfest ca. 2 timers kørsel med bumlebil fra hvor vi bor, og vi stoppede ovenikøbet hos en MC Donalds undervejs.. De lå bare og sov stille og roligt og da vi så nåede frem vågnede de langsomt op og hilste på de andre der var der og så gik de i seng igen...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst