Jeg skal hjem og besøge mine forældre fra onsdag-søndag næste uge og skal have min dværghamster med. Har et lille bur, der står hjemme ved dem, som den så skal bo i de dage.
Men jeg tænker på, om det kommer til at forvirre eller stresse den? Har købt en transportkasse som den skal være i under togturen, og så er buret klar så den kan komme deri, så snart jeg kommer frem. Men bliver det stressende for den med transportkasse, et nyt bur og så tilbage i sit gamle bur igen efter nogle dage? :?
Skiftende bure?
Igen hvert hamster har forskellige tolerance overfor forandringer...
Nogen stresser over at deres hus bliver placeret i den anden ende af buret ved skiftning og andre er ligeglade med hvordan deres bur er bare der er vand og mad...
Så det er meget om hvordan din hamster reagerer hvis du f.eks. prøver at lade den være nede i transportkassen lidt hver dag og ser dens reaktion.. så kan du se allerede der om den ville panikke eller være ligeglad og udfra det tage dine forholdsregler...
Den skal selvfølgelig være under opsyn og ikke mere end max. 30 min eller sådan ad gangen...
Det var hvad jeg ville gøre...
Nogen stresser over at deres hus bliver placeret i den anden ende af buret ved skiftning og andre er ligeglade med hvordan deres bur er bare der er vand og mad...
Så det er meget om hvordan din hamster reagerer hvis du f.eks. prøver at lade den være nede i transportkassen lidt hver dag og ser dens reaktion.. så kan du se allerede der om den ville panikke eller være ligeglad og udfra det tage dine forholdsregler...
Den skal selvfølgelig være under opsyn og ikke mere end max. 30 min eller sådan ad gangen...
Det var hvad jeg ville gøre...

Elsker vores søn, Erik, 19-09-11