Toiletpapir!!

Beskrivelse mangler
Nanna

(:

Indlæg af Nanna » 8. dec 2010 19:04

Min hamster Elsker vat, det synes den er så dejligt det kan du også prøve at gi' den :D

Nougat

Indlæg af Nougat » 8. dec 2010 19:06

Hamster vat må man ALDRIG give sin hamster.n Det ser rigtig blødt og hyggeligt ud, men der er stor risiko for at det kan vikle sig om deres små ben, og stoæppe blodforsyningen. Så find noget andet og bruge til redemateriale istedet. F.eks. toiletpapir.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Nougat

Re: Toiletpapir!!

Indlæg af Nougat » 8. dec 2010 19:07

Møvermusen skrev:Hejsa (igen :D )
Har læst at nogen af jer, giver jeres hamster toiletpapir til hule, det synets jeg er en smadder god ide.
Men... da jeg aldrig selv har brugt det, var det jeg tænkte på om der er noget bestemt mærke, der er bedre eller  dårligere? Vil jo helst lille Noah det bedste (her på hans gamle dage :P )

-Også lige en ting til, findes der slet ingen crittertrail bure der er store nok til hamstre??

:hlaugh:  Rikke og Noah

Det er fuldstændig lige meget hvad du bruger :-) Der skal bare ikke være andet end toiletpapir i det. Altså ingen parfume, balsam osv. :-)

Nanna

Indlæg af Nanna » 8. dec 2010 19:20

Okay, men jeg bruger det altså til min hamster og der er aldrig sket noget, så slap lige af :D  :D

Nougat

Indlæg af Nougat » 8. dec 2010 20:24

Du kan også lade lidt toiletpapir sidde på en toiletrulle. Så skal de arbejde for at få det af rullen :-) Eller bare lave det i strimler og lægge det midt i buret. Så slæber den det selv hen i reden. Det ser ret sjovt ud! :-D

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. dec 2010 21:29

ingen af mine hamstere er døde af toiletpapirspisning endnu så tror ikke der sker noget ved det  :wink:

Grundet økonomien har jeg i en periode kun brugt ½ pakke savsmuld pr. bur og så brugte jeg toiletpapir til at få det til at fylde mere så hamster stadig kunne grave i det...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. dec 2010 22:07

Tror alle slags toiletpapir er ok. Der kan være noget med farve f.eks., men hamsterne spiser ikke toiletpapiret, så jeg mener heller ikke der sker noget med det. De putter det i munden for at transportere det rundt og dværghamstere forarbejder det også så det på en eller anden måde virker blødere. Jeg plejer at rive det i strimler - nogle hamstere skiller det selv ad, f.eks. fra en rulle, men jeg har aldrig hørt at de skulle skære sig på det.

Critter trail-burene er generelt for små. Har ikke set nogle store. Så hvis man skal bruge dem, bør man have mere end et bur til samme hamster  :lol:

Mht. vat så er det ikke for sjov at der bliver advaret mod det herinde. Der har været mange eksempler på hamstere der får en "tot" viklet om benene eller halsen og enten mister benet eller simpelthen dør! Problemet er, at vattets konsistens gør at det laver tråde der ikke kan rives over nemt og derfor kan det vikle sig om hamsteren. Hvis det bare kunne rives over, ville der ikke være et problem.
Og det kan være det umiddelbart går godt, men det kan altså pludselig ske.

Nougat

Indlæg af Nougat » 8. dec 2010 22:08

Har aldrig hørt om at de kan skære sig på det. Mine hygger sig vældigt med selv at skulle slæbe det derhen de ønsker. Jamen du skal jo give dem nok til at deres hule kan fyldes næsten op. Prøv dig frem :-) De henter kun det de skal bruge, så du kan egentlig ikke give dem for meget :-)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2010 10:01

Nanna skrev:Okay, men jeg bruger det altså til min hamster og der er aldrig sket noget, så slap lige af :D  :D
Vil gerne bede om en ordentlig tone
Folk herinde skriver ikke at hamster vat er farligt hvis det ikke er det, flere har oplevet at det har viklet sig omkring ben på hamster og hermed stoppet blodtilførslen, der er hamster som har mistet ben pga. hamstervat.
som opdrætter fraråder jeg alle som køber unger af mig at bruge hamstervat da det er farligt at bruge, at du så ikke har prøvet at din hamster har mistet ben, må man så bare sige er utroligt heldigt  :)

De eneste som syntes hamstervat er genialt er dem som fremstiller det og dem som sælger det, brug det istedet til sne landskab i nissebyen  :wink:

Nanna

Indlæg af Nanna » 9. dec 2010 11:50

[quote="malthesmor"][quote="Nanna"]Okay, men jeg bruger det altså til min hamster og der er aldrig sket noget, så slap lige af :D  :D[/quote]

Vil gerne bede om en ordentlig tone [color=blue](Det ville jeg også :D )[/color]Folk herinde skriver ikke at hamster vat er farligt hvis det ikke er det, flere har oplevet at det har viklet sig omkring ben på hamster og hermed stoppet blodtilførslen, der er hamster som har mistet ben pga. hamstervat.
som opdrætter fraråder jeg [b]alle[/b] som køber unger af mig at bruge hamstervat da det er farligt at bruge, at du så ikke har prøvet at din hamster har mistet ben, må man så bare sige er utroligt heldigt  :)

De eneste som syntes hamstervat er genialt er dem som fremstiller det og dem som sælger det, brug det istedet til sne landskab i nissebyen  :wink:[/quote][color=blue][/color]

Men det er underligt de sælger det i dyre-butikker :D ?

Låst