hej. Jeg har købt en hamster for cirka 3 uger siden. Da jeg allerede havde en han hamster i forvejen. Og købte så den her hun hamster. Det gik godt de første 4 dage. Men da jeg så blev nødt til at skaffe mig af med hannen. og fik en sygdom. Der er gået en uge nu. Og hunnen ser tykkere ud, og spiser mere og samler martiale inde i sit hus. Og det er en hybride. så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. For jeg vil helst ikke lave flere Hybrider i DK. Og ved så ikke hvad jeg skal gøre med ungerne hvis de kommer?
HJÆLP MIG, mvh. :?
HJÆLP HYBRIDER.
-
Må være enig med overstående. (Swetigirl
)
Du vidste vel at de ville få unger hvis man sætter en hun og en han sammen? :roll:
Hvis den får unger så er der jo ikke så meget at gøre,
sket er sket, og så må man jo bare sørge for at ungen/erne får en god
opvækst og så sælge dem når de er store nok, eller hvad man nu vil med dem ! :)

Du vidste vel at de ville få unger hvis man sætter en hun og en han sammen? :roll:
Hvis den får unger så er der jo ikke så meget at gøre,
sket er sket, og så må man jo bare sørge for at ungen/erne får en god
opvækst og så sælge dem når de er store nok, eller hvad man nu vil med dem ! :)
Kærlige hamster hilsner Kathrine.
-
Ja desværre har de fleste dyrehandlere ikke så meget forstand på de dyr de sælger, hverken når det gælder kønsbestemmelse eller vejledning i levevis.
Under alle omstændigheder må man ALDRIG sætte 2 hunner sammen (eller 2 hanner for den sags skyld), det ender simpelhen galt på et tidspunkt.
Men sket er sket, og så må du jo se fremad og læse en masse om hamsterunger, så du kan give dem en god start på livet. Selv om DHF ikke anbefaler at man avler på hybrider, så når det er sket, så kan man sagtens få søde og sunde husdyr ud af dem alligevel.
Under alle omstændigheder må man ALDRIG sætte 2 hunner sammen (eller 2 hanner for den sags skyld), det ender simpelhen galt på et tidspunkt.
Men sket er sket, og så må du jo se fremad og læse en masse om hamsterunger, så du kan give dem en god start på livet. Selv om DHF ikke anbefaler at man avler på hybrider, så når det er sket, så kan man sagtens få søde og sunde husdyr ud af dem alligevel.