Flytning af bur om natten?

Beskrivelse mangler
Låst
brum

Flytning af bur om natten?

Indlæg af brum » 9. jan 2011 18:32

Kan man flytte hamsterens bur hver dag, sådan at den står i et andet rum om natten? Eller vil det være forstyrrende for den? Min søster overvejer at få en hamster, men hun har en hjernerystelse, som gør at nattestøjen kan blive meget problematisk for hende. Desværre bor hun i en et-værelses lejlighed, men måske kunne buret stå i køkkenet om natten? Hun er hjemme hele døgnet, så hamsteren ville få masser af kærlighed om dagen :-)

Håber I kan hjælpe.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. jan 2011 18:46

Man kan købe et lydløst hjul, så er støjen ikke et problem - da det som oftest er hjulet der larmer.

Der findes flere modeller på markedet bl.a.
Silent spinner og Flying saucer, jeg ved ikke om wooden wheel er lydløst...?

Jeg har selv en flying saucer og jeg er meget tilfreds med lydniveauet, som er næsten ikke eksisterende.

Men hvis hun bor i en 1-værelses, hvordan skal hun så flytte den ud i et køkken om natten? (spørger mest, fordi jeg kun har boet i 1-værelses lejligheder hvor der ikke var køkken tilknyttet).

brum

Indlæg af brum » 9. jan 2011 19:00

Ok tak for svaret! Lydløst hjul lyder godt. Jeg troede de bed i buret og den slags.

Lejligheden består af et stort værelse, som er forbundet med et lille køkken via en lille gang.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. jan 2011 20:16

Det er kun hvis de er dumme i hovedet eller hvis de er understimulerede at de gnaver i tremmer.
Min gjorde det en overgang, men hun er heldigvis holdt op igen! :)

Ellers kan hamsteren gå i et lille akvarium/terrarium, så er der ingen tremmer at gnave i.  :wink:

Wampi

Indlæg af Wampi » 9. jan 2011 20:51

Saharaspunk skrev:Det er kun hvis de er dumme i hovedet eller hvis de er understimulerede at de gnaver i tremmer.
Min gjorde det en overgang, men hun er heldigvis holdt op igen! :)

Ellers kan hamsteren gå i et lille akvarium/terrarium, så er der ingen tremmer at gnave i.  :wink:
Og det passer desværre ikke  :wink:  ALLE vores hamstere uanset art og aktivitetsniveau har gnavet tremmer de fleste af dem hele deres liv nogen stoppede da de blev for gamle til at hænge i dem mere men alle gjorde det...

Til spørgsmålet om man kan flytte dem hver aften, det gjorde vi der hvor vi boede før netop pga tremmebidning. Og her hvor vi bor nu bliver hamsteren flyttet til et andet rum med lukket dør når der er overnattende gæster.. Så det kan man sagtens gøre  :wink:
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst