Vitakraft - Dreamy soft (farligt?).

Beskrivelse mangler
Låst
JESPERHCLAUSEN

Vitakraft - Dreamy soft (farligt?).

Indlæg af JESPERHCLAUSEN » 2. feb 2011 23:21

Hej alle.
jeg har været ude og købe en pakke Baumwolle fra Vitakraft, men efter nogle hurtige søgninger på nettet, kan jeg se at nogle vat-typer kan være skadelige for dværghamstere. Er dette tilfældet? det skal lige siges at min hamster er fire uger.
:(

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 3. feb 2011 08:21

Hamstervat i alle former frarådes at bruge da det er stærkt, og hvis det vikler  sig omkring ben/poter kan det stoppe for blod tilførslen  :cry:

Brug hellere noget itu revet køkkenrulle eller toilet papir (uden farve) til rede matriale, det er både bedre og billigere og du risikerer ikke at din hamster mister ben eller bliver kvalt.

>>Ida<<

Indlæg af >>Ida<< » 5. mar 2011 09:46

jeg mener også, at vis de spiser det, eller for noget i munden (vis de bygger rede fx) ikke kan synke det da det udtører deres hals, og de derved bliver kvalt :-(.
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

speed hamster

Re: Vitakraft - Dreamy soft (farligt?).

Indlæg af speed hamster » 10. apr 2011 17:11

[quote="JESPERHCLAUSEN"]Hej alle.
jeg har været ude og købe en pakke Baumwolle fra Vitakraft, men efter nogle hurtige søgninger på nettet, kan jeg se at nogle vat-typer kan være skadelige for dværghamstere. Er dette tilfældet? det skal lige siges at min hamster er fire uger.
:([/quote] jeg tror ikke at det er farligt på grund af at min hamster lavr huler af det men hvis andre siger at det er farligt så bare lad være
ejer af 2 hyperaktive roborowskier

speed hamster

Indlæg af speed hamster » 10. apr 2011 17:13

[quote=">>Ida<<"]jeg mener også, at vis de spiser det, eller for noget i munden (vis de bygger rede fx) ikke kan synke det da det udtører deres hals, og de derved bliver kvalt :-(.[/quote] det tror jeg ikke min hamster laver huler af det sååå  :huh:
ejer af 2 hyperaktive roborowskier

Wampi

Indlæg af Wampi » 10. apr 2011 18:09

Hamstervat bør undgåes da der er risikoer ved det...

både som man kan se og ting som man ikke kan se...

har læst på nettet om en opdrætter der havde hamstere der havde vat som pludselig faldt om og var døde.. han valgte at obducere dem og i deres mave lå der knuder af hamstervat som havde gjort hamsteren ikke kunne spise og fordøje sin mad...

det er meget bedre og billigere i længden at tage toiletpapir og rive i stykker til hamsteren.. så længe det self er uden parfume eller andre tilsætningsstoffer...

og ellers tag et bomuldsviskestykke der ikke længere skal bruges og klip det i 8-10 stykker og giv den sådan et lille stykke stof når den bliver skiftet... det er de også meget glade og og bomuld er nemt for dem at bide/rive i stykker selv så der er ingen fare for at de sidder fast i det og ikke kan komme fri af sig selv...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst