LÆS LÆS

Beskrivelse mangler
Låst
mariawiberg

LÆS LÆS

Indlæg af mariawiberg » 3. feb 2011 07:28

min hamster Fru. Vimse, har ikke så meget legetøj lige nu desværre /:
hun har et løbe hjul inde i buret, to huse, vi har også lagt toiletruller derind som hun kan gå igennem (: hehe. hun har en kravlegård som hun kommer ud i dagligt. da jeg lige har købt en stor kugle som jeg sætter hende ind i nogle gange så kan hun løbe rundt i den frit på gulvet. men den kan også laves om til et løbehjul (:

men hvad fortrækker i af legetøj?
Vedhæftede filer
P030211_03.100001.JPG
P030211_03.100001.JPG (64 KiB) Vist 3007 gange

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. feb 2011 18:56

plejer at sørge for gemmesteder og gnavesteder...

Men har så også tremmer i mine bure så for at undgå tremmebidning plejer jeg at sørge for der er papkasser eller toiletrør både med og uden papir på de kan gnave i...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

mariawiberg

Indlæg af mariawiberg » 5. feb 2011 01:13

hehe ja okay (:

- hun har også et træhus som hun kan gnave i (:

- det er bare dyrt at købe legetøj til hende nede i dyrehandleren /:

Hilsen maria (;

Wampi

Indlæg af Wampi » 5. feb 2011 08:30

Det er derfor at alle mine ting mere eller mindre er hjemmelavede...

gemmested er f.eks. en papæske fra morgenmaden, eller en tom bøtte i plastik der er blevet vasket og tjekket for skarpe kanter...

rør bruger jeg toiletrør og køkkenrullerør...

giver dem ofte en toiletrulle med noget af papiret på så de kan arbejde med at få det af...

det eneste lige nu i hendes bur der ikke er hjemmelavet er: platformen+stigen der fulgte med og hendes hjul... Alt andet er hjemmefikset af forskellige ting...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

mariawiberg

Indlæg af mariawiberg » 5. feb 2011 08:36

lyder super!
- er der andre ting? d;
elsker at give hende ting, fordi hun ikke skal mangle noget d;
hun har ikke et ordenligt bur lige nu, pga jeg ikke har fundet et 'perfekte' endnu /;

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 5. feb 2011 09:14

Du kan også aktiver din hamster ved at placere foderet rundt i buret, så den skal bruge energi på at finde det. Jeg plejer at grave det 1-2 cm ned i bundmaterialet, så den også skal grave lidt. Men du skal selvfølgelig være helt sikker på, at den kan finde det, særligt ældre hamstere kan godt miste deres ellers gode lugtesans med alderen.

Med hensyn til bur, så gælder reglen jo større jo bedre. Mange dyrehandler har meget små bure, som umiddelbart ser spændende ud med mange farver og ofte mange rør. Jeg ville i stedet råde dig til, at købe et stort tremmebur med flytbare etager, så har du mulighed for hele tiden, at flytte rundt på indretningen. Disse bure kan købes på nettet for ca. 400-450 kr incl porto, særligt Trixie tremmebure er gode synes jeg.

mariawiberg

Indlæg af mariawiberg » 5. feb 2011 09:20

uh det var billigt (:
- hendes bur lige nu er okay stor, men ville gerne have det ''kæmpe'' stort . hehe. super, slår det lige op på google, og tager en kigger. hehe

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 5. feb 2011 10:04

http://www.avifauna.dk/hamster-musebure ... =2&sort=3a

Det er det hamsterbur jeg personligt selv har været mest glad for. Hjulet er dog for lille til en guldhamster, så det har jeg erstattet med et Wodent Wheel.

Jeg glemte at skrive før, at en dejlig aktivitet for mine hamstere er chinchilla badesand, som de bader og graver i flere gange dagligt. P.t. på tilbud i Maxizoo til 20 kr for 1 kg Multifit sand. Bare vær opmærksom på, at det skal være chinchilla sand og ikke fugle sand, da det er alt for groft.

mariawiberg

Indlæg af mariawiberg » 5. feb 2011 10:16

hehe okay (: det vil jeg prøve (:

Hilsen Maria (:

Sofie *Daisy-Supergirl*

Indlæg af Sofie *Daisy-Supergirl* » 5. feb 2011 12:26

Næsten alle Daisy´s ting er hjemmelavede !
- Det er både billigt, men også super nemt..

Du kan gemme en masse papkasser, køkkenrul og diverse.
Jeg kan klart anbefale pinde/grene, de er rigtig nemme at montere og min hamster elsker at klatre i dem..

Hvis du gerne selv vil lave decideret "legetøj" så kan man også lave hjemmelavede vipper, rigtig nemt...

Håber det kunne bruges ! :)

mariawiberg

Indlæg af mariawiberg » 19. feb 2011 23:10

uhh dejligt :D kan jo altid prøve. hehe
ja det er noget jeg kan bruge hehe.

Hilsen Maria.

Låst