Min hamster er hyperaktiv

Beskrivelse mangler
Låst
MKarla

Min hamster er hyperaktiv

Indlæg af MKarla » 10. mar 2011 22:04

Hej alle erfarne hamsterejere

Jeg har en dværghamster, Karla, som er fra september 2009. Hun har altid været en glad og sød hamster og det er hun såmænd stadig. Men hun er på det sidste blevet meget aktiv i sit bur både med hjulet og med at undersøge buret. Hun spiser og drikker som normalt men hun har tabt sig og vejer 35 g nu. Jeg er ikke meget bekymret, for hun er jo aktiv og spiser og drikker normalt men alligevel vil jeg lige høre jeres mening.
Det skal lige siges at hun har et marsvinbur, så det er stort og hun har mange legeting i træ og rør, så hun har noget at gnave og lege med.

Hvad siger I? Er det normalt?

Mvh MKarla

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 11. mar 2011 09:04

Min erfaring er at dværghamstere generelt er mere fysisk aktive end guldhamsterne, i hvert fald de voksne.

Hvis hun ellers ser ud til at trives, og ikke løber i ring om sig selv (for så kan det være en hjernblødning), så bør du ikke bekymre dig.

Vægten som sådan kan sagtens være fin nok, hvis du synes at den ser lidt tynd ud eller har tabt sig meget, kan du give den lidt ektra fedtholdigt kost udover grundfoderet. Det kan være solsikkekerner, hirseklokker til undulater (som de fleste dværge elsker), græskarkerner, jordnødder m.v.

Du skriver at den gå i et marsvin bur, er du opmærksom på at afstanden mellem tremmerne ikke må være mere end 1 cm, da hamsteren ellers kan sidde fast hvis den forsøger at komme ud.

Wampi

Indlæg af Wampi » 12. mar 2011 11:15

vil også sige at det er helt normalt at hamsterne taber sig når de bliver "gamle"...

og da hun jo er over et år gammel er det meget normalt at vægten går ned..

min GiZmo gik fra flotte 65g til ca. 40g efter han rundede 1-års alderen... han blev rigtig tynd og mistede meget af hans flotte tykke pels...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Joy

Indlæg af Joy » 14. mar 2011 13:58

Nu skal det siges at jeg havde guldhamster men min var nærmest hyperaktiv hele livet men især da hun blev gammel var hun når hun var oppe rigtig hyper så det var bare min erfaring
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

MKarla

Indlæg af MKarla » 25. mar 2011 19:16

Tak for svarene. Marsvinburet er uden tremmer :-) Dvs der er kun plastic. Og hun ser også ud til at trives mere nu :-) Jeg har givet hende

Låst