Ikke særlig renlig hamster ?

Beskrivelse mangler
Låst
Junika

Ikke særlig renlig hamster ?

Indlæg af Junika » 19. mar 2011 15:48

Hej alle sammen :)
For en lille uges tid siden fik jeg den sødeste dværghamster. Han er helt tryg ved os allerede, og elsker at fræse rundt udenfor buret.
Jeg har købt en hamsterball til ham, som han er fuldstændig vild med  :D
Men hver eneste gang han løber rundt i den i måske 10 min, ender det med at han tisser og smider små pøller inde i bolden, så man kan vaske hele gulvet bagefter nærmest. Og det er bare lidt ærgerligt, for det er ikke altid jeg lige har tid til det, og så kommer han jo ikke i bolden.
Han tisser og pøller desuden også ofte på os når vi har ham i hænderne.
Er det fordi han stadig er meget ung?(5 uger) Eller er det bare helt normalt at de små kræ ikke tænker over det?

Junika  :)

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 19. mar 2011 18:54

Når de skal så skal de:D
Det samme med min, når jeg har ham ude har jeg ham i løbegård med håndklæde og han tisser også i håndklædet...
Tror ikke man kan gøre så meget ved det.
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Nougat

Indlæg af Nougat » 19. mar 2011 19:32

Tillykke med dit nye pus  :)
Min dværghamster gør det samme. Min guldhamster gør det dog aldrig. Så det er nok meget forskelligt. Men den første hamster jeg havde, tissede hver gang den var ude, så længe den var lille. Efter noget tid holdt det op.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Junika

Indlæg af Junika » 19. mar 2011 22:17

Tak for svar :)
Har også kunne læse mig lidt frem til at det måske stopper når den bliver ældre/mere tam.
Den har desuden også en dårlig vane med at have sit toilethjørne i samme hus som dens forråd.
Må se om lidt pottetræning kan hjælpe  :wink:

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 20. mar 2011 07:36

Det er blevet lidt bedre med min da han er blevet ældre.

Jeg har i et hjørne hvor han plejer at tisse i sat en skål med noget grus der klumper når det bliver vådt, og der tisser min. Det er meget smart og det lugter ikke så meget som hvis den tissede i bundunderlaget.
Man kan vist også købe hamstertoiletter og grus i dyrebutikker :D
Det hjælper nok ikke så meget når du har den oppe men det er nemmere at rengøre...
Ved ikke om jeg var til stor hjælp, det er min anden hamster så det er bare hvad jeg  ved og synes :D
Du kan nok ikke undgå at den tisser på dig hvis du har den oppe i lang tid
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Pauline

Indlæg af Pauline » 20. mar 2011 10:37

Når du vækker din hamster for at tage den op skal du lige lade den tisse først for ellers tisser den på dig :wink:
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Låst