Hvordan tæmmer jeg den bedst?
Hvordan tæmmer jeg den bedst?
Jeg har før haft en hamster, men jeg tror ikke han var særlig godt tæmmet. Han bed i alting og gad ikke rigtig snakke. Så jeg vil gerne lige høre hvordan jeg får den tæmmet på bedst mulig vis, så jeg kan kæle med osv. Tak på forhånd. 

Jeg havde en hamster før der ikke blev tam, men bare angreb mig... Min hamster jeg har nu SPRINGER/KLATRER op i hånden på mig.
Det jeg gjorde for at gøre ham tam var hver gang han bed/smagte på mig strøg jeg ham over næsen (det skal være lige når den gør det ellers ved den ikke hvad den har gjort galt) Når den kommer hen til din hånd og snuser kan du give den en godbid så den forbinder din hånd med noget godt. (Du kunne prøve med en cashew nød det ELSKER min
) Jeg har en løbegård som jeg putter nogle ting i og et håndklæde nederst som bundunderlag (Hamstere har en meget lille blære!) Så tager jeg ham derned og sidder og snakker med ham. Så kikker han på mig slikker mig på næsen
Det var min efaring med hvordan du kan gøre din hamster tam!
Jeg købte min hos en privat ejer som bruger tid på dem...
Det vil jeg anbefale.
Det jeg gjorde for at gøre ham tam var hver gang han bed/smagte på mig strøg jeg ham over næsen (det skal være lige når den gør det ellers ved den ikke hvad den har gjort galt) Når den kommer hen til din hånd og snuser kan du give den en godbid så den forbinder din hånd med noget godt. (Du kunne prøve med en cashew nød det ELSKER min

Det vil jeg anbefale.

Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
[quote="Eva-trold"]Jeg havde en hamster før der ikke blev tam, men bare angreb mig... Min hamster jeg har nu SPRINGER/KLATRER op i hånden på mig.
) Jeg har en løbegård som jeg putter nogle ting i og et håndklæde nederst som bundunderlag (Hamstere har en meget lille blære!) Så tager jeg ham derned og sidder og snakker med ham. Så kikker han på mig slikker mig på næsen
Det vil jeg anbefale.
[/quote]
Tusind tak!

Det vil jeg anbefale.

Tusind tak!

Så lidt
Ved ikke om det hjælper på din søde lille en... Jeg startede nemlig med at gøre min tam fra da den var helt lille. Du kan prøve.
Hvis du skal have en hamster til efter den går bort
skal du nok tæmme den med det samme (prøve det jeg skrev) God fornøjelse 

Hvis du skal have en hamster til efter den går bort

Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
Jeg er nok tilbøjelig til at være enig i at man skal tæmme en hamster når den er lille, det kommer der hurtigere og bedre resultater ud af. Men, når det nu er sagt så er hamstre jo kloge dyr der sagtens kan lære nye ting, så med ihærdig træning og gode øvelser er jeg sikker på at man kan få en dejlig kælehamster frem i de fleste små fætre 

Prøvede det i starten med min gamle hamster. Hun vendede sig til den. Men min gamle hamster blev aldrig tam uanset hvad jeg gjorde fordi dem der havde den før ikke havde vendet hende til hænder.Elene9 skrev:hvis den bider så tag en vante på i starten indtil den ikke bider :)
Det kan jo godt være at det går med din hamster...
Medlemsnummer 220
Medlemsnummer 220
Jeg købte min første hamster i en dyrehandlen, jeg var kun 10 så jeg vidste ikke bedre end jeg gjorde. Jeg to hende simpelthen bare op hvis hun var i sit rør blen hun skubbet/lokket ned nu ved jeg godt det her er meget nær dyreplageri og jeg fortryder også den hårder måde jeg behandlede hende på men det endte altså med at hun blev så tam at hvis jeg lod hende løbe ned af min arm når hun skulle ned i buret løb hun bare op til mit hoved tja nogle gange op på mit hoved også selvom hun var oppe i nogle tilfælde tre timer oven i købet ofte ude i haven og grave om sommeren.
Hvad race er din hamster, min var en guldhamster.
Hvad race er din hamster, min var en guldhamster.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
NYT HAMSTER, HJÆÆÆÆLP. !
jeg har lige fået et hamster for cirka 3-4 uger siden, hun er omkring 7-8 uger nu men jeg ved ikke hvordan man kan gøre hende tam? Det er det første hamster jeg nogensinde har haft, jeg snakker med hende hver dag og har hende ude i hendes løbebold. Jeg har prøvet at løfte hende op og holde hende i min hånd, men jeg bryder mig ikke rigtigt om det fordi hun ikke virker glad for det. Hvordan kan jeg gøre hende tam? HJÆLP..
Forresten, jeg havde hende ude og løbe i en går ude i haven, og jeg lod mærke til at hun spiste græsset, er det normalt? Må hun gerne det?
- hun købt hos en dyrehandler og hun skulle meget gerne være et guldhamster, det sagde dyrehandleren i hvertfald :)
Jeg håber i kan hjælpe mig.!!
Forresten, jeg havde hende ude og løbe i en går ude i haven, og jeg lod mærke til at hun spiste græsset, er det normalt? Må hun gerne det?
- hun købt hos en dyrehandler og hun skulle meget gerne være et guldhamster, det sagde dyrehandleren i hvertfald :)
Jeg håber i kan hjælpe mig.!!
godt nok. Men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre hende tam, nogle skriver jeg skal tage hende op i mine hænder og nusse hende eller give hende en godbid. Andre mener jeg ikke skal tage hende op mod hendes vilje, men det bliver jo mod hendes vilje da hun ikke vil op i mine hænder. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at få hende tam. :(
Der er forskellige holdninger og erfaringer :lol:
Jeg er selv til at man skal give dem ro i starten, så de kan få tid til at lære nye lyde og lugte at kende (inkl. ens egen stemme). Men så mener jeg også, man skal tage dem op, f.eks. med en plastbøtte, for de opfører sig tit anderledes, når de først er kommet ud :)
Jeg er selv til at man skal give dem ro i starten, så de kan få tid til at lære nye lyde og lugte at kende (inkl. ens egen stemme). Men så mener jeg også, man skal tage dem op, f.eks. med en plastbøtte, for de opfører sig tit anderledes, når de først er kommet ud :)