Jeg har haft begge dele, og må indrømme, at akvarier slår tremmeburer rigtig meget herhjemme.
Det er simpelthen så lækkert med den frihed der er i et akvarie, dog skal man være lidt opfindsom hvis akvariet er småt, og når drikkeflasken skal monteres - men der er råd for alt!

Er man lidt handymand/kvinde, kan man jo fixe en lille etage i træ til de små pus.
Synes mit akvarie er så flot, og synes det pynter rigtig pænt i hjørnet af mit værelse.
Har aldrig hørt om, at akvarier er knækket

?
De kan self. være besværlige at flytte rundt på, og gøre rene, men med en hammi, som ikke har behov for at tisse over hele buret, er det altså ikke så slemt.
Kig evt. på gul og gratis, eller dba.dk, der kan man ofte få store akvarier billige, fordi de er utætte (hvilket jo ikke har nogen relevans for hamstrene). Mit hamster går i 250 l. akvarie og han
nyder det!
Mht. udluftning, må du aldrig bruge de plader, som følger med til mange akvarier, da de små pus ikke får nok luft - også her kommer handymanden ind i billedet - mange laver låg af trådnet, og lægger det ovenpå buret

(se billedet)