dværghamster fup/fakta?

Beskrivelse mangler
Låst
Diana D

dværghamster fup/fakta?

Indlæg af Diana D » 4. apr 2011 23:13

Hej alle sammen

Jeg har simpelthen forelsket mig i et sibirisk dværghamster, men efter at have siddet på nettet og læst om det, da jeg gerne vil kunne give det den rigtige pleje, osv. Men efter al min læsning, har jeg fundet ud af at der ikke rigtig findes en race der hedder sibirisk dværghamster. Er det korrekt? Noget med at det sibiriske dværghamster som nogen kalder det, er den samme race som den vinterhvide dværghamster, og campbell dværghamsteret. Men passer det?

kwo

Indlæg af kwo » 5. apr 2011 04:58

Kenneth Worm

Diana D

Okay

Indlæg af Diana D » 5. apr 2011 17:56

Okay, har også lige købt en bog i dag om hamstere som jeg kunne læse så jeg rigtig fik sat mig ind i det.. I den bog stod der at et "sibirisk" dværghamster faktisk er et navn man ikke må bruge, da det ikke eksistere.. Og at hvis man kom ind i en butik der havde sibirisk dværghamstre skulle man lade være med at købe det, for det viste bare at denne forhandler intet aner om race eller dyr rigtigt..

Nu har jeg så et nyt spørgsmål.. Hvor mange ville anbefale dette bur?
http://box.linsel.us/~ivers/27_-1835610015.jpg

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 5. apr 2011 21:03

Det ser umiddelbart fint ud, men det kommer helt an på hvilken mål det har? Du skal dog medtænke, at det er tungt at flytte rundt på, og lidt mere besværligt at rengøre end et tremmebur. Til gengæld sviner det ikke rundt om buret og flere vil nok påstå at det er pænere end et tremme- eller plastikbur

Diana D

..

Indlæg af Diana D » 5. apr 2011 21:41

Altså om det er pænt er ikke det vigtige.. :)
Det er dyrets hjem så det skal være på dens præmisser, men tror du det er fint nok?

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. apr 2011 06:13

De fleste af den type akvarium er 60*30 og de er fine til dværghamster.
Har selv alle mine hamstere i akvarier.

Låst