Er hele tiden inde i sit hus

Beskrivelse mangler
Låst
PernilleogGrunk

Er hele tiden inde i sit hus

Indlæg af PernilleogGrunk » 2. maj 2011 14:09

Hej igen :) Jeg fik en lille hamster sidste onsdag, og det går okay med at få den tam. Problemet er at den ikke er meget ude.Den søger hurtigt ind i sit lille hus.
Jo den er nok ude om natten, men jeg havde da forventet at den vågnede om aftenen, så man kunne få lidt fornøjelse af den.
Har haft hamstere før, de kom ud og var aktive ved 7-tiden.
Kan man vænne den til at komme mere ud? Den er ikke helt tryg endnu, så det er måske derfor..

Wampi

Indlæg af Wampi » 2. maj 2011 14:52

hvis du sørger for at lave en fast rytme med f.eks. godbidder eller anden aktivitet så vil hamsteren ændre sin døgnrytme så den er vågen ved de tidspunkter..

vores endte med at være vågne fra kl. 10.30 til 23.00 dog med sovepauser på platforme eller i hjulet da vi netop havde vores døgnrytme på den måde...

men sørg for faste tider til at starte med... f.eks. hver aften kl. 18-19 stykker giver du et stykke agurk(eller anden godbid) mens du snakker til den...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Joy

Indlæg af Joy » 2. maj 2011 15:10

Enig min var dog ikke vågen af sig selv men vendede sig så meget til min rytme at hvis jeg kom en på mit værelse (på alle tidspukter af døgnet)vågnede hun med det samme og hvis hun var ekstra træt krævede det bare et Joyyy og så sprang hun op det var jo legetid hvad havde jeg forstilled mig.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Låst