Hej nu er det sådan at mig og min far har bygget et rede/legehus til min snart ankommet guldhamster.
Det består af to etager. Det underste er uden bund og måler 30cm l*20cm b*14cm h. Den ene kortside er åben og forsiden/indgangen er 10cm resten af de 30cm er dækket. Den åbne kortside står mod ydersiden af akvariet og bagsiden er mod kortsiden af akvariet.
Det øverste er 30cm l*20cm b*10cm h. Her er det kun den foreste langside der er åben, vi er også igang med en stige.
Nu til mine spørgersmål.
Er rummene for store eller små?
Må man godt bruge skruer for det har vi gjort? Træet er 18mm tykt.
Stigen vil vi lave ved at bore huller tæt på hinnanden så hun skal stikke poterne in og klatrer op, kan man det eller er det for svært for en hamster? Hvis det er det hvad kan man så lave det af?
Jeg kunne godt tænke mig at hun måske fik unger. Hvis hun går vil hun så selv ungå at bygge hule i det øverste rum eller skal deet spærres af? Her tænker jeg på at ungerne vel ikke kan tåle et fald på omkring 16cm.
Billeder kommer når det er helt færdigt (mangler trappen bliver helt færdig).
håber det var forståeligt.
Hjemmelavet ja eller nej.
Hjemmelavet ja eller nej.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
vi har på et tidspunkt manglet en stige til vores guldhamstere grundet de spiste de 3 vi havde i plastik...
så lavede selv en af et stykke bølgepap hvor vi ridsede linjer i hun kunne gribe fat i med kløerne... det var nok til at den kunne bruges...
ville nok ikke lave hul hele vejen igennem da jeg tænker der er risiko for at en fod sidder fast hvis hamsteren snubler eller der er unger der tumler..
hamsterunger er ret elastiske så ville ikke være bekymret for om de drattede ned fra øverste etage så længe der er noget bundstrøelse der hvor de kunne ramme og ikke noget hårdt...
*har set hamsterunger flyve gennem buret da mor besluttede sig for at løbe i det hjul de brugte til trods for der var sat 2 hjul ind uden nogen af dem tog skade...*
ville nok dobbelttjekke at der ikke stak noget som helst af skruen ud nogen steder... vær helt sikker på de ikke stikker igennem.. og at træet er tykt nok til at hamsteren kan gnave i det uden at nå skruen lige med det samme.. og så overvej om skruen er beskyttet nok i forhold til evt. rengøring da hamsteren godt kan finde på at bruge deres rede som toilet...
så lavede selv en af et stykke bølgepap hvor vi ridsede linjer i hun kunne gribe fat i med kløerne... det var nok til at den kunne bruges...
ville nok ikke lave hul hele vejen igennem da jeg tænker der er risiko for at en fod sidder fast hvis hamsteren snubler eller der er unger der tumler..
hamsterunger er ret elastiske så ville ikke være bekymret for om de drattede ned fra øverste etage så længe der er noget bundstrøelse der hvor de kunne ramme og ikke noget hårdt...
*har set hamsterunger flyve gennem buret da mor besluttede sig for at løbe i det hjul de brugte til trods for der var sat 2 hjul ind uden nogen af dem tog skade...*
ville nok dobbelttjekke at der ikke stak noget som helst af skruen ud nogen steder... vær helt sikker på de ikke stikker igennem.. og at træet er tykt nok til at hamsteren kan gnave i det uden at nå skruen lige med det samme.. og så overvej om skruen er beskyttet nok i forhold til evt. rengøring da hamsteren godt kan finde på at bruge deres rede som toilet...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Der er en halv cm på hver side af skruerne og det er under halvdelen der er tilgængelige for hende.
Så bore jeg bare lidt ind i et hul på ca en halv til en hel cm er da vel ikke farligt da træet jo er lidt mer end halvandem cm.
Hvis ungerne godt kan tåle faldet er det jo bare letter så det er jo dejligt.
Tak for svaret.
Så bore jeg bare lidt ind i et hul på ca en halv til en hel cm er da vel ikke farligt da træet jo er lidt mer end halvandem cm.
Hvis ungerne godt kan tåle faldet er det jo bare letter så det er jo dejligt.
Tak for svaret.
Knus Emma,