Løbehjul til dværg.

Beskrivelse mangler
Låst
Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Løbehjul til dværg.

Indlæg af Marie » 9. jun 2011 15:38

Jeg har tænkt mig at købe et løbehjul der måler Ø: 28 cm x 7 cm til min dværghamster, når jeg får den. Er det løbehjul for stort til en dværg?

Jeg tænkte at købe det samme sted hvor jeg køber buret, og de har dem ikke mindre i den type jeg godt kunne tænke mig. Det kunne jo bare være snedigt at købe så meget af tilbehøret som man kunne det samme sted man køber buret.  :wink:

Saharaspunk
Indlæg: 283
Tilmeldt: 13. maj 2010 16:49

Indlæg af Saharaspunk » 9. jun 2011 15:53

Tror ikke et løbehjul kan blive for stort, medmindre hamsteren ikke kan få det til at at køre rundt. :wink:

Så nej, det er sikkert fint nok, hvis det kan være i buret og ikke er lavet af 'tremmer', men har en fast løbeoverflade.  :D

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 9. jun 2011 15:59

Saharaspunk skrev:Tror ikke et løbehjul kan blive for stort, medmindre hamsteren ikke kan få det til at at køre rundt. :wink:

Så nej, det er sikkert fint nok, hvis det kan være i buret og ikke er lavet af 'tremmer', men har en fast løbeoverflade.  :D
Super. Jeg tænkte også at mht til ryggen så kan det vel næppe blive for stort.
Det har fast løbeflade.

Det er det her: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_ ... jul/187021 jeg venter bare på at de får det på lager igen, men det haster heller ikke, min hamster er alligevel først klar til at flytte hjemmefra sidst i juni.  :D

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 9. jun 2011 17:15

Hejsa Marie

Vi har selv lige nøjagtigt den slags Trixie hjul til vores dværghamstere. Vores hjul er 20cm i diameter. Og det fungerer helt fint til dem. Tror ikke selv at jeg ville tage så stort et hjul til vores dværge. Men det er nu mere en smags sag.
De tager bestemt ikke skade af et større hjul. Jeg syntes bare at hjulet kommer til at fylde så meget. Og de er jo trods alt ikke så store som guldhamsterne.

PS. Tak for at poste det link. For det er det første sted hvor jeg har set at de har de Trixie hjul her hjemme i DK, ellers har vi kun fundet den billige udgave som vi ikke er så glade for. Detsvære ser det dog ud til at de ikke har dem i den størrelse som vi gerne vil have. :(
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 9. jun 2011 17:23

Nu ved jeg ikke om det samme gælder for lukkede hjul og om det passer men jeg mindes at have læst at for store hjul mm kan slynge dem ud af hjulet.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 9. jun 2011 18:01

er ikke sikker på om det passer. Men et større hjul har noget mere masse og er sværere at stoppe så der kunne godt være noget om at de små bliver kastet lidt rundt i et større hjul.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 9. jun 2011 18:55

Jeg synes også at det er lidt trist at de ikke har hjulet et nummer mindre....

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 9. jun 2011 20:20

Jeg har et helt fantastisk hjul til min dværg som heller ikke larmer. Det hedder: "Karlie Wonderland" det er et træhjul.... :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 10. jun 2011 23:40

Guldhamsterunger kan godt få et hjul på 28cm til at køre rundt - tænker her på wodent wheels og evt. andre plast-hjul, for jeg ved ikke hvor tunge træ-hjul er - og jeg ville ikke være spor bekymret for at de bliver slynget ud: jo mindre hamsteren er, jo langsommere løber den også hjulet rundt, så jeg kan ikke se, at den kan få det til at køre så hurtigt rundt at den vil blive slynget ud.

Det problem opstår mere, hvis man har en mor og unger i hjulet - eller flere guldhamsterunger på en gang  :lol:
- og de tager ikke skade af det, hvis det bare er gruppen af unger (hvis det er mor og meget små unger, er det en anden sag).

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 11. jun 2011 06:58

Det hjul har jeg til min guld. Det fylder sygt meget i buret men så er jeg da sikker på hendes ryg er ok. En guld kan i hvert fald sagtens styre hjulet men hun er jo også en del større end en dværg.
Men jeg er meget glad for hjulet og det larmer heller ikke.

Desuden har Lux shoppen også hjulet så det fås i DK.
Marie skrev:
Saharaspunk skrev:Tror ikke et løbehjul kan blive for stort, medmindre hamsteren ikke kan få det til at at køre rundt. :wink:

Så nej, det er sikkert fint nok, hvis det kan være i buret og ikke er lavet af 'tremmer', men har en fast løbeoverflade.  :D
Super. Jeg tænkte også at mht til ryggen så kan det vel næppe blive for stort.
Det har fast løbeflade.

Det er det her: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_ ... jul/187021 jeg venter bare på at de får det på lager igen, men det haster heller ikke, min hamster er alligevel først klar til at flytte hjemmefra sidst i juni.  :D

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 11. jun 2011 08:57

Tak for jeres svar. Jeg tænker også lige på pladsen, der skal jo også være plads til andre sjove ting for hamsteren at lave.  :D

Isa: er det der her hjul du tænker på? http://www.lux-shoppen.dk/wodent-wheel-lille-p-209.html

Rasmine
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13. jun 2011 19:55

Indlæg af Rasmine » 28. jul 2011 12:34

Kim skrev:er ikke sikker på om det passer. Men et større hjul har noget mere masse og er sværere at stoppe så der kunne godt være noget om at de små bliver kastet lidt rundt i et større hjul.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Vi har Nobby-hjulet på 15 cm., og det virker som om, at Barney, når han stopper med at løbe, kører med lidt baglæns op, og så dumper ned igen, men om det har noget med hjulets str. at gøre, det er jo ikke til at sige.

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 29. jul 2011 02:06

Tror ikke det har noget med størrelsen af hjulet at gøre. Det er bare fordi han prøver at stoppe meget hurtigt og rotations momentet i hjulet ikke helt følger med. Det er lidt forskelligt. Nogle af vores andre hamstere gør nøjagtigt det samme imens andre ligesom sætter farten lidt ned inden de stopper helt og de køre så ikke lidt baglæns.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Låst