Guldhams stukket af

Beskrivelse mangler
ciller1987

Guldhams stukket af

Indlæg af ciller1987 » 9. jun 2011 21:36

arh så skete det der ikke måtte ske. Mit guldhamster er stukket af i nat og bare ikke finde ham! Har ledt alle steder han kunne være og der er intet spor af ham :( min sidste mulighed må være at han er kravlet ned gennem en skakt i køkkenet og ved ikke hvor den fører hen eller om han overhovedet kan finde tilbage igen
har stillet en lille fælde ud til ham med lokke mad, så håber bare det virker!

har i nogen forslag/erfaringer??
hamsterne Meeko og Ingolf  og fuglen Archimedes <3

Kim

Indlæg af Kim » 9. jun 2011 21:41

ouch. held og lykke med det.
Jeg ville ønske jeg kunne komme med nogle forslag men jeg har ikke meget at komme med.
Sidst da en af vores dværghamstere stak af fandt vi ham under sofaen. Et dejligt mørkt sted med masser af flugt mulighedder. (og en masse af børnenes legetøg at gemme sig bag hehe.)
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 9. jun 2011 21:43

Jeg ville lukke dørene til alle rum i boligen og samtidig lægge et bestemt antal godbidder på gulvet, på den måde kan du forhåbenlig lokalisere den bedre.

Jeg håber at du hurtigt finder den, jeg kan kun forestille mig hvor forfærdeligt uvisheden må være.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 9. jun 2011 21:47

En god 'fælde' kan være en stor skål/spand/opvaskebalje, som han ikke kan komme op over siderne på, og så en god lang 'bro' (bræt/bog/andet langt hårdt) som han kan gå op af og 'falde' ned i fælden via. Og så en masse godbidder hele vejen selvfølgelig. :)

Held og lykke med at finde ham!

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 10. jun 2011 07:50

Blomst gjorde det samme, det samme sted,- forsvandt i 4 dage. Hun kom hjem igen da hun åbenbart blev sulten nok. Men det var nogle hårde dage og jeg fik tudet min del  :oops:

Thitte

Indlæg af Thitte » 10. jun 2011 09:26

Har været igennem det præcis samme.
Jeg lukkede alle døre i huset, og lagde en bunke solsikkekerner i hvert rum, og lækkersulten som hun var, forsvandt bunken i bryggerset hurtigt :-)
I denne varme, ville jeg nok stille noget vand frem også. Da min kom frem igen, drak hun helt åndsvagt meget, så tørstig var hun.
Jeg ville nok også tilstoppe alle "flugtmuligheder" ud af huset, blandt andet den skakt du snakkede om.

Held og lykke med at finde ham!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 10. jun 2011 09:34

Den klassiske hamsterfælde (har hørt et par fnis over den efterhånden men den virker)
luk dørene til alle rum så du kan lokalisere den som de andre nævner, når du ved hvor den er så find en spand eller lignende, bare den ikke vil kunne nå op til kanten og hive sig ud, lav en rampe op til og læg godbidder/mad i bunden så skulle den meget gerne havne dernede.
Har prøvet det en del gange efterhånden
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Wampi

Indlæg af Wampi » 10. jun 2011 15:16

vil lige sige at man skal huske at tjekke bag reoler, skabe og hvis man har noget stående med små huller ind mod væggen så også der...

har oplevet at komme hjem og guldhams sad fast i sådan en stor blå plastikasse der var huller i bunden.. hun var kravlet ind og åbenbart ombestemt sig og sad fast... vi ved ikke hvor længe hun havde siddet der men der var både tis og afføring på gulvet... var rigtig skræmmende at opleve for både mig og hams... vi fik hende fri uden skrammer og hun var lykkelig for sit bur da hun kom tilbage i det...

HUSK at nogle reoler har hul bagved indunder dem.. der fandt vi vores nuværende hamster da hun stak af.. siddende derinde under.. ikke fast så hun løb jo så snart vi nærmede os...

bedste råd er at tænke som en hamster når man skal finde dem...
Steder med ting der kan bruges til rede.
Er der mørkt?
Er der så de føler der ikke er særlig mange veje ind til dem?
Sted der lugter af mad.
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

ciller1987

Indlæg af ciller1987 » 10. jun 2011 17:28

Årh tak for alle rådene! går her og bider negle over hvor han dog nu befinder sig.
for ja Han er stadig forsvundet og her til morgen så det ud som om der ikke var rørt ved noget af alt det jeg har stillet frem. men tjekkede så nede ved skakten i køkkenet og kunne se at der var forsvundet et stykke gulerod og stigen jeg har sat der var væltet, så regner kraftigt med at det er ham der er der! har bare ingen idé om det så er inde under gulvet han opholder sig..

Men nu har jeg lavet en fælde med et langt rør der går helt ned til hvor han har været med en masse godbidder og så direkte ned i en meget høj spand. krydser fingre for den virker i nat!! XX

ciller1987

Indlæg af ciller1987 » 10. jun 2011 17:33

har tjekket alt andet i lejligheden (skabe, reoler seng, sofa) og dette er det eneste sted jeg bare ikke kan tjekke! sidste mulighed.

Når jeg forhåbentlig fanger ham skal dette hul bare mures til!:P alt for oplagt for hamstere til at stikke af jo.

Kim

Indlæg af Kim » 10. jun 2011 19:27

håber den finder "hjem til spanden" så den kan komme helt hjem igen.
Held og lykke med et. Så håber vi bare på godt nyt i morgen eller en af de nærmeste dage.

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

ciller1987

Indlæg af ciller1987 » 10. jun 2011 20:04

Weee så er han kommet hjem igen! (endda tidligere end forventet)

Der lød bare et ordentligt bump ude fra køkkenet og så var det heldigvis ham der var gået i fælden, helt perkfekt :D jeg er bare så lettet nu.
Og Han var selvfølgelig meget sulten og tørstig, og helt vildt beskidt !

Nu har han fyldt kinderne til bristepunktet og forsøger på samme måde at bryde ud :P men det lykkes helt sikkert ikke denne gang.

tak for støtten :)

Kim

Indlæg af Kim » 10. jun 2011 20:06

Super at høre at han har fundet hjem.  :D

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 10. jun 2011 20:24

Orv han var hurtig-skønt  :D

Thitte

Indlæg af Thitte » 12. jun 2011 10:50

Puha, det var godt!  :D
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Låst