Et bur der kan graves i.

Beskrivelse mangler
Låst
Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Et bur der kan graves i.

Indlæg af Marie » 21. jun 2011 11:00

Jeg har læst at hamstere godt kan lide at grave, det gælder vel også dværghamstere?

Jeg overvejer lidt at lave en tilbygning til mit bur så der kunne være god mulighed for at grave, men samtidig også have plads til hjul og huse og sandbad og andre lege ting.

Jeg tænker lidt på hvad der ville være bedst at have i graveburet? Spåner er jo ikke super naturligt for hamstere. Og jeg overvejde lidt tørv (ugødet spagnum) det er vel på sin vis mere som det de graver i i naturen. Andre der har et forslag? Eller har erfaringer med at lade deres hamster grave?

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 21. jun 2011 11:38

jo det gælder alle hamstere...

pas på med at bruge ting de kan lave tunneller i som kan styrte sammen over dem... så ikke for dybt...

vores har været super glade for et bur med dyb bund hvor der bare har været et ekstra stort lag spåner i... dybeste bund vi har er et marsvinebur med tremmer foroven... fylder den nederste del med spåner og toiletpapir...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 21. jun 2011 13:05

Jeg vil tro at den bund jeg har ville kunne give et lag spåner på 15-20 cm.

Mariakiil

Indlæg af Mariakiil » 21. jun 2011 16:03

Nu har jeg ik hamster, men ørkenrotter, som også graver i den grad :) De har også altid gået i spåner, men da det støver for meget, har jeg vært på jagt efter noget andet og har fundet Carefresh :) Rigtig mange gnaverejere er super glade for dette produkt :)

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 21. jun 2011 16:27

Vi bruger ugødet spagnum med nogle spåner på toppen. Så blander de det selv godt.
Man skal bare være opmærksom på at ugødet spagnum ikke bliver for tørt for så både støver det og er ikke til at grave i på samme måde.
Vi har været meget glade for skiftet til ugødet spagnum og det tyder på at vores vinterhvide også er meget glade for det. De er i hvert fald glade for at grave i det.
Vi har ikke så meget i så de kan lave egentlige lange tuneller men bare nok til at de kan grave sig under legetøj, huse osv.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 21. jun 2011 21:12

Det lyder godt. Tak for jeres svar.
Jeg brugte også ugødet spagnum dengang jeg havde marsvin, de graver jo så ikke rigtig, men jeg synes lugtgenerne var meget mindre, plus at man efter burskifte have naturgødet jord til haven og krukkerne.   :wink:  Så det kunne da være at jeg skulle overveje også at lade min hamster hjælpe til i haven på den måde, selvom den nok ikke kan levere gødning i samme stil som 4 marsvin.  :wink:

Låst