Hvor længe kan en dværghamster være alene uden pasning?

Beskrivelse mangler
Låst
mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Hvor længe kan en dværghamster være alene uden pasning?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 1. jul 2011 19:12

Hej.

Jeg ville bare høre om hvor længe en vinterhvid dværghamster kan være alene i hjemmet uden pasning, men hvor man har givet den ekstra mad til de dage man ikke er der.

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Er der forskel på om de er unger eller voksne?

Vh. Maria

susanne Nielsen
Indlæg: 164
Tilmeldt: 2. aug 2010 21:50

Indlæg af susanne Nielsen » 1. jul 2011 19:47

Min bekymring ville ikke nødvendigvis være maden, med derimod rent drikkevand og almindelig opsyn.

Personligt er jeg aldrig væk fra mine i mere end 24 timer uden en pasningsordning. Hamstere bør have rent vand hver dag, også selvom flere producenter skriver, at netop deres produkt sagtens kan holde vandet frisk i flere dage.

En anden ting er at der løbende bør være opsyn med, at hamsteren har det godt og ikke er syg.

Marie
Indlæg: 62
Tilmeldt: 1. jun 2011 18:31

Indlæg af Marie » 1. jul 2011 20:43

Så vidt jeg husker så skal dyr have opsyn mindst en gang i døgnet i følge dyreværnsloven. Så mit bud ville også være max 24 timer alene.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 1. jul 2011 21:46

I mange tilfælde kan en hamster nemt klare sig, hvis den har adgang til vand og mad. Problemet er jo, at den kan blive syg eller vandflasken kan falde ned osv.

Jeg ville ikke lade mine være alene længere end en weekend.

Og ja, ifølge lovgivningen skal dyr tilses hver dag!

Kim
Indlæg: 264
Tilmeldt: 27. mar 2011 21:50

Indlæg af Kim » 2. jul 2011 00:49

Jeg er helt enig med Lykke angående det der. Personligt har jeg ikke haft nogen problemer med at lade vores vinterhvide være alene en weekend. Vi sørgede for at der var masser at gnave i, mad og vand.
Og så var det første vi gjorde når vi kom hjem at tjekke op på hamstrene og bruge en masse tid på dem.
Når vi skal på ferie en uger og er væk i en uge har vi en til at kigge til dem for os.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. jul 2011 07:12

Okay, tak for svarene.
Jeg tror jeg vil forsøge at undgå at lade dem være alene i mere end 24 timer. Jeg vil jo ikke bryde nogle love.
Men tak for hjælpen.

Låst