"kaster op"

Beskrivelse mangler
Låst
Eva-trold

"kaster op"

Indlæg af Eva-trold » 7. jul 2011 18:08

Hej alle.
Jeg undrer mig over at når min hun hamster (dværg) får mad som hun propper ind i kindposerne, går der fem min og så "kaster" hun det op i min hånd?
Har tænkt over om det er fordi det gør ondt i kinderne (jeg overfodrer hende ikke :wink: ) eller om hun synes jeg skal smage?
Er det normalt for en hun? Har kun haft en hun før, som var lidt skør i hovedet...
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Kim

Indlæg af Kim » 7. jul 2011 18:48

Jeg ved det ikke med sikkerhed men i mit hoved giver det mening.
For hvis hun har fyldt kindposerne er det jo som regel for at tage det med til hendes mad depot. Hvis du så har hende ud i hånden så kan det være at hun bliver træt i kinderne af at have dem proppet med mad og vil skille sig af med det.
Men jeg aner ikke om det er der for. Jeg er sikker på at der er andre som kan sige meget mere om dette.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. jul 2011 07:51

Tror ikke, der er nogen som ved det med sikkerhed. Men det er ikke ualmindeligt!

Hvis jeg tager mine i nakkeskindet, vil de af med det - jeg tænker, at det er fordi det så strammer/ gør ondt.

Når de smider det i hånden, tror jeg det enten kan være
a) som Kim siger, at den simpelthen bliver træt af at holde på det (men tror nu egentlig de nogle gange bærer det langt i naturen)
b) den føler sig lidt utryg og vil af med noget vægt, så den kan bedre kan stikke af/ forsvare sig
c) den føler sig tryg og synes, din hånd er et enormt godt forrådskammer  :lol:

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 8. jul 2011 08:45

Ok, tak :lol:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Wampi

Indlæg af Wampi » 8. jul 2011 11:10

har kun oplevet vores dærghamster gøre det med kæresten som hun var tryggest ved...

Når han tog hende ud af buret havde hun altid "madpakke" med i kinderne som hun spyttede ud og lagde sig til at sove hos ham... når hun så skulle hjem igen samlede hun det igen...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 8. jul 2011 17:27

Ej, hvor sødt :wink:
Medlemsnummer 220

Freja

Indlæg af Freja » 16. jul 2011 13:11

min dværg hamster gør det også :wheel:
mvh Happy og Freja.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Låst