Hjælp - hamsterhjulet larmer helt vildt

Beskrivelse mangler
Rasmine

Hjælp - hamsterhjulet larmer helt vildt

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 00:01

Kort sagt - vores Nobby hjul larmer, så det forstyrrer vores søns nattesøvn.

FINDES der hjul som ikke larmer/larmer mindre, eller skal vi bare tage hjulet ud om natten? Nogle gange spæner han sådan rundt i det, at selve buret dirrer  :shock:.
Senest rettet af Rasmine 20. jul 2011 09:53, rettet i alt 2 gange.

Pauline

Indlæg af Pauline » 20. jul 2011 07:40

Jeg bruger selv karlie wonderland hjulet. Det er i træ og larmer slet ikke.

Så er der også et hjul der hedder wodent wheel det skulle også være rigtig godt.

Så er der også et der hedder noby hjulet eller sådan noget det skulle vidst også være lydløst
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Janneha

Indlæg af Janneha » 20. jul 2011 07:57

Vores erfaring er at de hjul der er sat fast på tremmerne er dem som larmer mest. Netop fordi dyret løber så stærkt at det sætter tremmerne i svingninger.
Vi har af "lykke" købt wodentwheel og er glade for dem selvom de nu også godt kan sige noget. Det eneste vi har haft som var HELT LYDLØST var nogle joggingbolde på fod - og af de små - så det er kun til dværge - som vi ikke har mere.

Hvis det er selve hjulet der larmer så prøv at give det en dråbe madolie - er det fordi tremmerne kommer i svingninger så er der ikke andet at gøre end at købe et fritstående hjul.

I øvrigt er en del af larmen måske fordi den slæber madpakke med derind ? Sådan en majs der pisker rundt i et hjul kan larme noget så infernalsk hvis man skal sove

Det ville da være synd at tage hjulet ud om natten, hvornår skulle den så løbe ? Den sover jo hele dagen

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 08:53

Janneha skrev:Vores erfaring er at de hjul der er sat fast på tremmerne er dem som larmer mest. Netop fordi dyret løber så stærkt at det sætter tremmerne i svingninger.
Vi har af "lykke" købt wodentwheel og er glade for dem selvom de nu også godt kan sige noget. Det eneste vi har haft som var HELT LYDLØST var nogle joggingbolde på fod - og af de små - så det er kun til dværge - som vi ikke har mere.

Hvis det er selve hjulet der larmer så prøv at give det en dråbe madolie - er det fordi tremmerne kommer i svingninger så er der ikke andet at gøre end at købe et fritstående hjul.

I øvrigt er en del af larmen måske fordi den slæber madpakke med derind ? Sådan en majs der pisker rundt i et hjul kan larme noget så infernalsk hvis man skal sove

Det ville da være synd at tage hjulet ud om natten, hvornår skulle den så løbe ? Den sover jo hele dagen
Det er allerede et fritstående hjul, og vi har et bur med plastiktop, så det er heller ikke tremmer som larmer. Selv hjulet dirrer også, og man skulle slet ikke tro, at sådan en lille fyr (hamsteren forstås) kunne lave så megen larm.

Hvad er det for noget med joggingbolde, som du nævner? Det er nemlig en dværghamster vi har, så måske vi skulle have kigget på sådan et hjul.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 09:04

Pauline skrev:Jeg bruger selv karlie wonderland hjulet. Det er i træ og larmer slet ikke.

Så er der også et hjul der hedder wodent wheel det skulle også være rigtig godt.

Så er der også et der hedder noby hjulet eller sådan noget det skulle vidst også være lydløst
Flying Saucer, som jeg kalder dem, er også produceret af Nobby, så måske det er det samme, som det du kalder Noby hjulet?! Selve hjulet er gult med blå kanter, og så er der noget rødt på metalfoden.

Janneha

Indlæg af Janneha » 20. jul 2011 09:34

På et tidspunkt havde vi vores wodent stående på en "hylde" i buret. her hoppede det rundt og larmede faktisk også og en nat jeg kom forbi Majas værelse kunne jeg høre gang i 2 hjul men UDEN larm. Måtte lige se hvad forskellen var fra tidligere. Vores far havde rykket dem helt ud til tremmerne og fikseret dem med en strip så de stod fast og ikke kunne hoppe rundt. Måske kan det forsøges ?

Jogging boldene er fra trixie. man kan få en på 18cm i diameter og DET ER NOGET SKRAMMEL kort og godt. Det er fast plast og med den fart vores dyr løber slider de simpelthen hullerne i plasten skæve.

De mandre på 12 til 13 cm i diameter er kuglen af fast plast og foden af et blødere materiale. Med en dråbe olie en gang imellem hørte vi dem ALDRIG. Den ene knækkede i palen som sad i hjulet men det er nemt fikset med en lille skrue og møtrik og jeg ærger mig gul og røn over de ikke fåes til guldhamstere også men vi er nu også glade for wodent-hjulet

Thitte

Indlæg af Thitte » 20. jul 2011 09:41

Rasmine skrev:
Pauline skrev:Jeg bruger selv karlie wonderland hjulet. Det er i træ og larmer slet ikke.

Flying Saucer, som jeg kalder dem, er også produceret af Nobby, så måske det er det samme, som det du kalder Noby hjulet?! Selve hjulet er gult med blå kanter, og så er der noget rødt på metalfoden.
Jeg tror det hjul, som Pauline snakker om, er det "traditionelle" Nobby-hjul, altså det, som du også snakker om - men jeg kan ikke forstå du kalder det for Flying Saucer?  :)
For Flying Saucer-hjulet er jo det hjul, som ligner en UFO, altså det her;
http://www.chinchillaplace.com/Portals/ ... 0wheel.jpg

Men mht. spørgsmålet, vil jeg klart anbefale Karlie Wonderland-hjulet. Det er stort, så det har ikke så nemt ved at "hoppe" på bunden af buret, og så ser det rigtig flot ud i buret - plus det er helt lydløst.
Men har du en tissetrold af en hamster, vil jeg ikke anbefale det, da de nemt bliver rigtig ulækre, hvis hamsteren tisser i dem.

Måske du skulle prøve at putte lidt mere bundstrøelse i buret, og se om det kunne hjælpe på ryste-problemet?
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 09:51

Thitte skrev:
Rasmine skrev:

Jeg tror det hjul, som Pauline snakker om, er det "traditionelle" Nobby-hjul, altså det, som du også snakker om - men jeg kan ikke forstå du kalder det for Flying Saucer?  :)
For Flying Saucer-hjulet er jo det hjul, som ligner en UFO, altså det her;
http://www.chinchillaplace.com/Portals/ ... 0wheel.jpg

Men mht. spørgsmålet, vil jeg klart anbefale Karlie Wonderland-hjulet. Det er stort, så det har ikke så nemt ved at "hoppe" på bunden af buret, og så ser det rigtig flot ud i buret - plus det er helt lydløst.
Men har du en tissetrold af en hamster, vil jeg ikke anbefale det, da de nemt bliver rigtig ulækre, hvis hamsteren tisser i dem.

Måske du skulle prøve at putte lidt mere bundstrøelse i buret, og se om det kunne hjælpe på ryste-problemet?
Ups - navnet har jeg taget til mig, fordi at en anden, i en anden tråd, havde linket til det og kaldte det sådan  :oops:

Janneha

Indlæg af Janneha » 20. jul 2011 10:07

Og det var netop pga navnet jeg troede det sad fast i tremmen ;-)

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 10:18

Lykke

Indlæg af Lykke » 20. jul 2011 16:04

De blå og gule nobby-hjul larmer normalt ikke. Prøv med madolie eller de andre tips.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 20. jul 2011 16:13

Jeg havde sådan et hjul, men det blev slidt op... Jeg prøvede med madolie men hamsterne slikkede det bare af. Nu har jeg karlie wonderland træhjul. De er rigtig gode, men problemet er bare at de tisser i dem og de er ikke nemme at rengøre :roll:  Har hørt at wodent hjulene er rigtig gode, men også rigtig dyre :wink:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 20. jul 2011 16:55

Lykke skrev:De blå og gule nobby-hjul larmer normalt ikke. Prøv med madolie eller de andre tips.
Jeg har lige puttet lidt på - så må vi se, når han løber i det i aften. Ellers prøver jeg, efter råd fra Lux-shoppen, min datters af. Det er ubrugt, og det KAN jo godt være, at der er noget galt med det første.

Pauline

Indlæg af Pauline » 22. jul 2011 09:24

Ja det var det gule og blå hjul jeg mente:)
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Rasmine

Indlæg af Rasmine » 22. jul 2011 10:32

Rasmine skrev:
Lykke skrev:De blå og gule nobby-hjul larmer normalt ikke. Prøv med madolie eller de andre tips.
Jeg har lige puttet lidt på - så må vi se, når han løber i det i aften. Ellers prøver jeg, efter råd fra Lux-shoppen, min datters af. Det er ubrugt, og det KAN jo godt være, at der er noget galt med det første.
Det hjalp overhovedet ikke, og så snart han opdager det, begynder han at slikke det af.

Vi fik aldrig prøvet min datters af, fordi at metalrammen her er så bred, at selve hjulet kan komme til at falde af ophænget  :(.

Låst