Nye dværghamster hvæser
-
Nye dværghamster hvæser
Hej
I dag hentede jeg to dværghamster hos Kwo (Minnie og Anton), hvorefter vi kørte dem hjem fra Sjælland til Holstebro. Da vi kom hjem og puttede dem i deres bure, var Minnie nem at få over i buret, men da vi åbnede transportburet til Anton begyndte han at hvæse og rejse sig og åbne munden. Jeg fik ham dog over i buret ved at lokke ham i en is bøtte, som han selv kravlede i og bagefter selv gik ud af i buret, men han hvæste flere gange
Jeg vil spørge jer om Antons hvæseri betyder at han er bange for mig? og hvis han er hvad gør jeg så nu? Skal jeg give ham et par dage til at falde til ro?
Jeg regner med at snakke og fodre Minnie med godbider lørdag, når hun har haft lidt over en dag til at vænne sig til sit bur, skal jeg gøre det samme med Anton?
Jeg vil gerne give begge hamster en god start på livet her i Holstebro
I dag hentede jeg to dværghamster hos Kwo (Minnie og Anton), hvorefter vi kørte dem hjem fra Sjælland til Holstebro. Da vi kom hjem og puttede dem i deres bure, var Minnie nem at få over i buret, men da vi åbnede transportburet til Anton begyndte han at hvæse og rejse sig og åbne munden. Jeg fik ham dog over i buret ved at lokke ham i en is bøtte, som han selv kravlede i og bagefter selv gik ud af i buret, men han hvæste flere gange
Jeg vil spørge jer om Antons hvæseri betyder at han er bange for mig? og hvis han er hvad gør jeg så nu? Skal jeg give ham et par dage til at falde til ro?
Jeg regner med at snakke og fodre Minnie med godbider lørdag, når hun har haft lidt over en dag til at vænne sig til sit bur, skal jeg gøre det samme med Anton?
Jeg vil gerne give begge hamster en god start på livet her i Holstebro
Først tillykke med dine to nye små venner!
Det er meget forskeligt fra hamster til hamster hvordan de tager en flytning og nye hænder. Lille Anton lyder som en hamster der lige skal se tingene an, han har sikkert være bange for alt det nye... Som du selv skriver, så giv ham et par dage til at finde ud af hvor han er kommet hen, og se sig omkring i sit nye bur, og så stille og roligt lad ham blive gode venner med din hånd med guf og mad. Så er jeg sikker på det nok skal komme!
Vil meget gerne se billeder af de to nye og deres bure :)
Det er meget forskeligt fra hamster til hamster hvordan de tager en flytning og nye hænder. Lille Anton lyder som en hamster der lige skal se tingene an, han har sikkert være bange for alt det nye... Som du selv skriver, så giv ham et par dage til at finde ud af hvor han er kommet hen, og se sig omkring i sit nye bur, og så stille og roligt lad ham blive gode venner med din hånd med guf og mad. Så er jeg sikker på det nok skal komme!
Vil meget gerne se billeder af de to nye og deres bure :)
-
Tak for svaret
Så vil jeg som du siger give ham et par dage og stille og rolig vænne ham til min hånd.
Jeg har endnu ikke taget billeder af de to nye, da jeg synes de lige skulle vænne sig til deres nye hjem, men jeg lægger billeder ind så snart jeg har fotograferet dem
Jeg tog billeder af burene inden de flyttede ind, her er de :D
Så vil jeg som du siger give ham et par dage og stille og rolig vænne ham til min hånd.
Jeg har endnu ikke taget billeder af de to nye, da jeg synes de lige skulle vænne sig til deres nye hjem, men jeg lægger billeder ind så snart jeg har fotograferet dem
Jeg tog billeder af burene inden de flyttede ind, her er de :D
- Vedhæftede filer
-
- Her er Minnie's bur
- bur2.png (243.63 KiB) Vist 3214 gange
-
- Her er Anton's bur
- bur3.jpg (76.8 KiB) Vist 3214 gange
Som Lisette skriver så give ham et par dage til at falde til i sit nye hjem. Det er en god ide at sidde tæt på buret og snakke stille og roligt med ham. Bare kort en gang imellem når han er vågen. Det giver ham en chance for at lære din lugt og stemme at kende uden at man kommer for tæt på og kan gøre det nemmere at komme til ham med hånden når han er faldet til i sit nye hjem.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
-
Tak for tippet Kim, det lyder som en god ideKim skrev:Det er en god ide at sidde tæt på buret og snakke stille og roligt med ham. Bare kort en gang imellem når han er vågen. Det giver ham en chance for at lære din lugt og stemme at kende uden at man kommer for tæt på og kan gøre det nemmere at komme til ham med hånden når han er faldet til i sit nye hjem.
Her til morgen spiste Minnie,og jeg fik et par gode billeder uden at forstyrre hende
- Vedhæftede filer
-
- Minnie
- Minnie spiser 1.jpg (73.88 KiB) Vist 3192 gange
-
- Minnie spiser
- Minnie spiser 3.jpg (69.23 KiB) Vist 3192 gange
-