Kunne ikke lide finde ud af hvor jeg skulle placere det, men undskyld hvis det er placeret forkert.
Det er sådan at jeg snart får min lille dværghammi, nr 2 og jeg vil gerne tæmme den på bedst mulige måde! Sidst jeg havde en hamster varfor ca 2-3 år siden, så er lidt støvet på det område. Kan bruge alle tips og gode råd. Tak på forhånd! :P
Tæmning af hamster.
Snak med den når du er i rummet, også hvis den sover. Start med at sidde med hånden nede i buret 10 min hver dag mens du snakker til den. Det behøver ikke at være når den er vågen men bare den tid du vil have den vågner på, den vil lige så stille vende sig til din lugt og stemme, og at nu kommer sjov så her skal jeg være vågen dyr har et vildt godt ur, put eventuelt en godbid i hånden hvis der ikke er interesse efter en uges tid men det skulle gerne være din og ikke godbiddens lugt der betyder tryghed. Når den er nået til at den sidder i din hånd begynder du langsomt at løfte hånden hvis den springer ned ligger du hånden på bunden igen, og venter lidt før du prøver igen. Du vil langsomt kunne løfte hånden højere indtil hamsteren er oppe da hamstere er meget nysgerige dyr og det til sidst vil tage over for frygten der også vil blive bekæmpet af det fakta at hamsteren kan hoppe ned lige når den vil. Mærk især de første gange den er oppe stærkt efter hvornår den vil ned. Og brug din fantasi alt der gør det sjovere at være oppe hjælper på at hamsteren vil op til leg. Til sidst vil du have en hamster der vågner og tikker om at komme op så snart den høre dine skridt.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
I de første par dage kan du jo starte med at snakke roligt til din hamster og prøve at give den nogle godbidder. Det ville ikke være en særlig god ide at lege med den i starten, for hamsteren er trods alt lige flyttet ind og den skal jo vænne sig til de nye lugte, osv. Desuden ville hamsteren også få et dårligt indtryk af dig og det kan gøre den svære at tæmme.
Det handler om tålmodig, tålmodig og atter tålmodighed. Og ikke mindst kærlighed
Du kan jo også søge på nettet eller måske låne en bog på biblioteket for flere råd til at tæmme din hamster?
Det handler om tålmodig, tålmodig og atter tålmodighed. Og ikke mindst kærlighed
Du kan jo også søge på nettet eller måske låne en bog på biblioteket for flere råd til at tæmme din hamster?
Mvh
Juliet
Stolt ejer af roborowski dværghamsteren Lilly! :'D
Juliet
Stolt ejer af roborowski dværghamsteren Lilly! :'D